Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2004. Június 29.

Metróperek: az egyik követi a másikat?

Véglegessé vált tegnap a négyes metró környezetvédelmi engedélye. A Fővárosi Bíróság ugyanis elutasította a civil szervezetek kifogásait, s megállapította, hogy a környezetvédelmi felügyelőség szabályosan döntött, amikor hozzájárult a metróépítéshez.


2004. Június 29.

A bíróság szerint mehet a 4-es metró

Elutasította a Fővárosi Bíróság (FB) kedden a 4-es metró környezetvédelmi engedélyének megsemmisítésére irányuló civil keresetet, mivel a testület szerint a közigazgatási határozat megfelel a jogszabályoknak.


2004. Június 29.

Az utolsó előtti akadály hárult el a metróépítés elől

Akár már szeptemberben kiírhatják a 4-es metró építéséhez szükséges közbeszerzési pályázatokat, miután a Fővárosi Bíróság elutasította a lakószervezetek keresetét, ami az Etele tér-Baross tér közötti metróvonalra kiadott környezetvédelmi engedélyt támadta meg. Az építkezés 2005 második felében kezdődhet.


2004. Június 28.

Tiltakozás miatt a beruházás szünetel

Péntek délutáni lakossági fórum a Józsefvárosi Művelődési Házban. A DBR Metró Projekt szakértői projektorral, geológiai térképekkel és laptopokkal felszerelve néznek farkasszemet a 4-es metró építésének megkezdéséhez szükséges környezetvédelmi hatástanulmányt (kvh) megtámadó civilszervezetek vezetőivel és harminc-negyven nyugdíjassal.


2004. Június 4.

Peren kívüli megegyezést sürgetnek a civilek

Akár még e hónapban ítélet születhet abban a metróperben, melyben a tervezett négyes metró nyomvonalán fekvő társasházak érdekképviselét ellátó civil szervezetek megtámadták a fővárosi beruházás szakhatósági engedélyét.


2004. Június 4.

A Fővárosi Bíróság közleménye

Soron kívüli eljárás a metró-perben


2004. Május 25.

Plusz 4 megálló a 4-es metróhoz

A kormány segítséget nyújt a fővárosnak, hogy az a 4-es metrót a korábbi tervekhez képest hosszabb - újabb négy megállót magában foglaló - vonalon, már az első ütemben a Bosnyák téri végállomásig építhesse meg.


2004. Április 3.

Modern arculatot kap a 4-es metró

Az Erő Zoltán, Varga Péter István, Orlai Balázs, Bruckner Dóra és Vadász Orsolya által alkotott szerzőgárda pályázata lett a győztes a 4-es metró állomásainak építészeti kialakítására kiírt pályázaton.


2004. Március 11.

A 4-es metró vasúthatósági engedélye

Döntő pillanathoz érkezett a 4-es metró előkészítésének folyamata: a Fővárosi Közlekedési Felügyelet megadta a vasúthatósági engedélyt az új metró építéséhez.


2004. Február 19.

Kavics a téren

A Móricz Zsigmond körtérnek a 4-es metró beruházásához kapcsolódó felújítása, részleges átépítése adta a lehetőséget olyan közösségi tárgyak építéséhez, melyekre a lokálpatriótáktól a városszociológusig, az urbanistáktól a sarki fűszeresig régóta vár szinte mindenki.