Plusz 4 megálló a 4-es metróhoz
A kormány segítséget nyújt a fővárosnak, hogy az a 4-es metrót a korábbi tervekhez képest hosszabb - újabb négy megállót magában foglaló - vonalon, már az első ütemben a Bosnyák téri végállomásig építhesse meg.
A 4-es metró első szakasza az eddigi tervek szerint a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar között épülne meg, mintegy 200 milliárd forintból. A 7,2 kilométer hosszú vonalnak tíz megállója volna. A Bosnyák térig terjedő hosszabbítás újabb százmilliárdba kerülne. A hosszabb vonal megépítéséhez nyújtott kormányzati segítség sem jelentené azonban azt, hogy - akár csak a rövidebb, az eredetileg tervezett szakaszon is - határidőre megépülhet a földalatti. A beruházásra kiadott környezetvédelmi engedélyről ugyanis bíróságnak kell döntenie.
Egy VII. kerületi civil szervezet jogorvoslattal élt a metróengedély kapcsán, azt állítva, hogy az építkezés veszélyezteti a metró feletti épületállományt. Kétséges tehát, hogy kiírhatóak-e június végéig az első, előminősítéses metrótenderek. Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetője többször is hangsúlyozta: a 2008-ra tervezett befejezési határidő csak akkor tartható, ha nyárig kiírhatják a pályázatokat.
Népszabadság, 2004. május 25.