Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Modern arculatot kap a 4-es metró


2004. április 3.

Az Erő Zoltán, Varga Péter István, Orlai Balázs, Bruckner Dóra és Vadász Orsolya által alkotott szerzőgárda pályázata lett a győztes a 4-es metró állomásainak építészeti kialakítására kiírt pályázaton.

Schneller István, Budapest főépítésze, a zsűri elnöke a díjak tegnapi kiosztásán elmondta: nyolc pályamű érkezett a februárban kiírt pályázatra, ezek közül hármat díjaztak, kettőt kiemelten megvétel, ugyancsak kettőt pedig a megvétel kategóriába soroltak. A nyertes szerzőgárdát hatmillió forinttal díjazták. A beérkezett pályaműveket a Magyar Építész Kamara székházában bocsátják közszemlére.

A főépítész szerint a zsűri tagjainak véleménye megoszlott arról: egységes legyen-e az összes állomás, vagy az egyes megállóknak erős karaktert adjanak. A benyújtott pályaművek végül az előbbit igazolták vissza. Budapest főépítésze úgy fogalmazott: arra törekedtek, hogy a 4-es metró állomásainak kialakítása során "kerüljék a rutint, a sematizmust". A nyertest felkérik, legyen az új földalatti-vonal egyfajta főépítésze.

A kelet-nyugati és az észak-déli vonalhoz képest a 4-es metró állomásai jóval tágasabbak, levegősebbek lesznek. A legjobb és legmodernebb közlekedés-építészeti megoldásokat alkalmazzák, amelyek sajátosan budapestiek, egyes elemeiben pedig kifejezetten ultramodernek. A 4-es metró arculatra egységesen letisztult, modern lesz - nyilatkozott lapunknak Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetője.

Gulyás László lapunknak elmondta: az építésre kitűzött, 2008-as határidő tartható, ha az idei első félévben sikerül kiírniuk az első, előminősítéses tendert. Mint arról lapunkban beszámoltunk, a Levegő Munkacsoport fellebbezett a hatóság által nemrégiben kiadott, úgynevezett vasúthatósági engedély ellen. A metróbiztos úgy látja: a fellebbezés több ponton megegyezik azzal a beadvánnyal, amellyel a zöldszervezet a beruházásra kiadott egyik korábbi engedélyét támadta meg. Emlékeztetett arra, hogy azt a jogorvoslati kérelmet elutasították, így kaphatott jogerős környezetvédelmi engedélyt a metró.

Népszabadság, 2004. március 30.

A nyertes pályaművek hamarosan megtekinthetők honlapunkon.