Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2007. Január 17.

A VEKE folytatja ellenkampányát a 4-es metró körül

A VEKE ismételten több szempontból is megkérdőjelezhető összefoglalót tett közzé a 4-es metró kapcsán. A BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság és a Fővárosi önkormányzat szakértői ismételten, pusztán szakmai szempontból (tények és nem feltételezések alapján) válaszolja meg a VEKE felvetéseit.


2007. Január 9.

A 4-es metrónak nincs alternatívája

Egy olyan óriás beruházás, mint a metróépítés mindig sok vitát vált ki, sok különböző véleményt hoz felszínre. Az elmúlt hetekben több olyan publikáció is napvilágra került, mely a metróberuházás elhibázottságát taglalja. Azonban a publikált cikkek és a VEKE „Régi idők pazarló tervei” címmel közzétett tanulmánya sok pontatlan, hibás következtetést tartalmaz. Ezért tartotta szükségesének a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság, hogy közzétegye válaszait a felmerült kritikákkal kapcsolatban.


2006. December 13.

Több ezer éves régészeti leletek a metróépítésen

A 4-es metró építését a legtöbb munkaterületen régészeti feltárás előzi meg. A feltárás közben több értékes leletre bukkantak a régészek. A leletek közül talán a legérdekesebb a Móricz Zsigmond körtéri állomás területén talált vaskohó maradványai.


2006. December 8.

Alagútépítés a Bocskai úti állomáson

A 4-es metró beruházás során most először a Bocskai úti állomáson épül alagút. A 74,1 méter hosszú alagút az állomás szerkezetet és az állomáshoz tartozó vészkijáratot valamint szellőzőt köti össze. November 4-én, Szent Borbála napján (bányászok védőszentjének napján) indult meg a munka.


2006. December 4.

RENDKÍVÜLI VÁLTOZÁS az információs központ nyitva tartásában

December 7-én csütörtökön az Etele téren található 4-es metró információs központ szakmai rendezvény miatt, pénteki nyitva tartás szerint, délután 14 és 18 óra között várja a látogatókat. Megértésüket köszönjük.


2006. December 2.

Változatlanul magas a 4-es metró társadalmi támogatottsága

Derült ki a Marketing Centrum által 2006. novemberében végzett kutatásból. A felmérésben 500 Budapesti lakost kérdeztek meg arról, mit gondolnak a négyes metró beruházásról. (az adatokat az egy évvel ezelőtti kutatási eredményekhez hasonlítjuk)


2006. November 30.

Elkészült a 4-es metró alagútjainak első eleme

Múlt pénteken (november 24-én) legyártották a 4-es metró alagútjainak első elemét, egy ún. vasbeton tübbinget. A próbagyártásra Szlovákiában, Budapesttől 178 km-re került sor, onnan szállítják majd az elemeket az Etele térre, az alagút bejáratához.


2006. November 10.

Befejeződött a résfal építés a 4-es metró Tétényi úti állomásán

5 helyszínen épül a 4-es metró a XI. kerületben. A Tétnyi úti állomás építésével tartanak legelőbbre a szakemberek: október 29-én elkészültek a résfalak és megindult az állomás födém szerkezetének megépítése, mely várhatóan december közepére készül el. A résfal-építés a legnagyobb zajjal járó munka az állomásépítések során.


2006. Október 26.

Média Építészeti Díja 2006: az év legjobb építészeti terve a Fővám téri metróállomás

Második alkalommal rendezte meg a Média Építészeti Díját az epiteszforum.hu internetes építészeti napilap, együttműködve hét magyarországi médiummal (Élet és Irodalom; Heti Válasz; HVG; index.hu; Kultúrház (mtv); Magyar Hírlap; Népszabadság). Két kategóriában választották ki a 2006-os médiadíjas projekteket: Tervek és Megépült projektek. Az Év Terve kategóriában a Fővám téri metróállomás kapta a legtöbb szavazatot a zsűritől.


2006. Október 17.

Jól vizsgázott az „elektromos vakond”

Elkészült a 4-es metró alagútépítését végző első „pajzsgép”. A próbaüzemre Németországban került sor. Az „elektromos vakond” minden próbán átment, megfelelően működik.