Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Befejeződött a résfal építés a 4-es metró Tétényi úti állomásán


2006. november 10.


Készül a résfal a Bocskay úti állomáson: betont töltenek a „résbe”, háttérben a házakat védő fólia
5 helyszínen épül a 4-es metró a XI. kerületben. A Tétnyi úti állomás építésével tartanak legelőbbre a szakemberek: október 29-én elkészültek a résfalak és megindult az állomás födém szerkezetének megépítése, mely várhatóan december közepére készül el. A résfal-építés a legnagyobb zajjal járó munka az állomásépítések során.

Véget ért a legnagyobb zajjal járó munka a Tétnyi úton
Az állomásépítés legtöbb kellemetlenséggel járó része, a résfal építés, október végére befejeződött a Tétényi úti állomáson. November elején indult az állomás födém szerkezetének megépítése. Ezt követi majd a föld kitermelése, mely minimális felszíni forgalomkorlátozások mellett zajlik majd. Az állomás vasbeton szerkezete várhatóan jövő nyárra készülhet el.


Az Etele tér környékén 3 különálló munkaterületen zajlik a metróépítés. A Volán pályaudvar mögötti területen készül a pajzsindító akna, zajlik a földmunka a leendő járműtelep területén és megindult az ún. „elágazó műtárgy”, azaz a járműtelepre vezető alagutak megépítése is. Az építkezéseket csatorna kiváltási munkálatok kísérik az Etele úton. A pajzsindító akna várhatóan jövő év elejére készül el.


Jól áll a Bocskai és Móricz állomások építése is. A kivitelezők a Bocskai úton a résfal-építés 50 %-val készültek el, várhatóan december közepére befejezik a munkát. A Móricz Zsigmond körtéren a résfal építés várhatóan 2007 február végére fejeződik be.


A Gellért téren a jövő hét elején indul a réselés. Ez ugyan csúszást jelent az eredeti ütemtervhez képest, de a munka során mindent elkövetnek, hogy behozzák a lemaradást. A csúszás legfőbb oka, hogy csak az építkezés közben „találtak rá” a szakemberek Gellért fürdő „túlfolyó aknájára”, mely egyetlen tervrajzon sem szerepelt előtte. Ezért szükség volt az előzetes tervek módosítására, mely időbe került és a tervek engedélyeztetés is elhúzódott.

Letakarják a házakat
A résfalakat építő gép munkája elkerülhetetlenül sárral jár együtt, melyből juthat a környező házakra is. Azért, hogy a közelben lévő ingatlanokat megóvják a szétspriccelő sártól, mobil falat, mobil sártakarókat építenek a kivitelezők a házak elé. Ezeket mindig oda helyezik el, ahol a gép éppen dolgozik, így biztosítható hogy az épületek falaira és ablakaira csak minimális szennyeződés kerüljön.

Nézze meg hogyan épülnek az állomások:

http://www.metro4.hu/hogyanepul_allomas_anim.php

A résfalas építési technológiáról
A 4-es metró legtöbb állomása résfalas módszerrel épül meg. A technológia, oly módon teszi lehetővé az állomásszerkezet biztonságos megépítését, hogy közben csak a lehető legrövidebb ideig van szükség a felszíni forgalom korlátozására.
A résfal lényegében egy függőlegesen a földbe épített vasbeton falat jelent. A résfalak az állomás külső falai is egyben. A résfal építésének első lépése a „rés” kiásása. Ezt egy különlegesen kialakított munkagép végzi. A gép egy függőleges rést ás a földbe, melyet vasbetonnal töltenek fel. A vasbeton beépítéséig a rést az úgynevezett bentonit zaggyal támasztják meg. A fal megépülte után készítik el az állomások belső szerkezetét. A felső födémszerkezet elkészültével a munkák a felszín alatt folytatódhatnak. A további munkaszakaszok, a földkitermelés és végül az állomás belső kialakítása, minimális felszíni korlátozások mellett zajlik. Így az építkezéssel együtt járó zaj is minimálisra csökken.