Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2006. Szeptember 28.

Minden, ami 4-es metró: megnyílt a 4-es metró információs center

A 4-es metró építése az elmúlt 30 év legnagyobb közlekedési beruházása Budapesten. A beruházás kimondottan érdekes és a laikusok számára is izgalmas mérnöki, építészeti kihívás. A 4-es metró építésében több száz szakember dolgozik nap, mint nap. Minden létesítmény (alagút, állomások stb.) a világon jelenleg elérhető legfejlettebb technológiáival épül. A Fővárosi Önkormányzat és BKV Zrt. azt szeretné, hogy a metróberuházás részletei jobban érthetőbbé váljanak a laikusok számára is, ezért egy információs központot hoztak létre az Etele téren.


2006. Augusztus 17.

Az év legnagyobb útlezárása Dél-Budán a metróépítés miatt

A Bocskai úti és Móricz Zsigmond körtéri metróállomások építése miatt augusztus 21-től lezárják a Móricz Zsigmond körtér egy részét és a Fehérvári utat teljesen, a Kanizsai utca és Bocskai út között. Ez lesz a metróépítéssel járó eddigi legnagyobb forgalomterelés és lezárás. A változások miatt a Fehérvári útról nem lehet majd közvetlenül eljutni a Móricz Zsigmond körtérig.


2006. Augusztus 15.

Ma éjfélig lehet szavazni a metrókocsikról

Még kedd éjfélig lehet szavazni a 4-es és a 2-es metró vonalán közlekedő új kocsik terveiről. A szavazatokat www.budapest.hu oldalon lehet leadni.


2006. Augusztus 10.

Fontos szakaszához érkezett a 4-es metró budai állomásainak építése

Egyik legfontosabb szakaszához érkezett a 4-es metró építése, megindul a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri állomás szerkezetépítése. A kivitelező vállalatok a jelenleg elérhető legfejlettebb technológiával dolgoznak majd az építkezés során, azonban így is elkerülhetetlen, hogy egy időre részlegesen lezárják a Fehérvári út és a Móricz Zsigmond körtér egy-egy szakaszát. (Részletes térképek letölthetőek a cikk folytatásában.)


2006. Július 24.

Elkészültek az új metrókocsik formatervei

Az Alstom cég által vezetett Budapest Metropolis konzorcium nyerte a budapesti metrókocsi tendert. A francia központú világvállalat gyártja a 4-es metró, illetve a jelenleg felújítás alatt álló 2-es vonal új szerelvényeit. Az új kocsik tervei elkészültek. Az új metróvonatok végleges design elemeiről internetes szavazáson mondhatnak véleményt az érdeklődők a www.budapest.hu weboldalon.


2006. Július 17.

Forgalomterelés a Bocskai úton

A 4-es metró Bocskai úti állomás építésének előkészítése miatt július 17-én hétfőtől vízvezeték építési munkálatok kezdődnek a Bocskai úton a Fadrusz utca és a Fehérvári út közötti szakaszon.


2006. Július 3.

Gondos felügyeletet kapnak a Gellért téri hőforrások

Környezetvédelmi szempontból a 4-es metró építésének egyik legérzékenyebb pontja a Gellért téren keresztül haladó metróalagút és metróállomás megépítése. Ezen a szakaszon a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a hőforrások védelmére és rendszeresen ellenőrzik majd a termálvizek minőségét.


2006. Június 8.

Megérkezett a 4-es metró alagútépítő szerkezetének marótárcsája

A 4-es metró alagútjait két darab ún. „pajzs” építi majd, melynek egyik legfontosabb eleme a marótárcsa. A két marótárcsa közül az első június 8-án érkezik meg az Etele térre ahonnan az alagútépítés is indul.


2006. Június 1.

Új pályázat

Kapcsolódó felszíni beruházások tervezése - K1A-2


2006. Május 19.

Indul a 4-es metró Bocskai úti állomásának építése

Az építkezés közműkiválási munkálatokkal indul, majd várhatóan júniusban megkezdődik az állomás szerkezetépítése is.