Indul a 4-es metró Bocskai úti állomásának építése
Az építkezés első szakaszában közmű-áthelyezési és közműkiváltási munkák indulnak a Fadrusz utcában két ütemben:
• I. ütem: a Fadrusz utca Hamzsabégi út és Ulászló utca közötti szakasza. Ideje: 2006. május 22-től június 30-ig.
• II. ütem: a Fadrusz utca Ulászló utca és Bocskai út közötti szakasza. Ideje: 2006. június 30-tól augusztus 30-ig.
• Az építési munkálatok mindkét ütemben a páros oldalon zajlanak.
• Az építkezés által érintett útszakaszokon tilos lesz a parkolás.
• A beruházás ideje alatt minden közműszolgáltatást folyamatosan biztosítanak, és a munka befejezésével az egész útpályát újjáépítik.
Az állomásépítés miatt lezárják a Fehérvári út és Kanizsa utca sarkán lévő játszóteret. A játszóteret szakszerűen lebontják és teljes egészében újra felépítik a közeli Károli Gáspár téren. A játszótér helyén épül majd meg a Bocskai úti állomás szellőzőaknája.
A metróállomás szerkezetépítése a közműépítésekkel párhuzamosan, várhatóan a nyár közepén indul meg. Ekkor szükség lesz a Fehérvári út részleges, majd teljes lezárására is. A Fehérvári út érintett szakaszán megszűnik majd a közúti forgalom és a felszíni munkálatok ideje alatt ideiglenesen módosul a Fehérvári úti villamosok közlekedése is. A lezárások és forgalomkorlátozások nem egy időben, hanem összehangoltan több szakaszban történnek majd.
Az állomás szerkezetépítéséhez kapcsolódó munkálatok előreláthatóan 2008 májusáig tartanak, az állomás átadására a jelenlegi tervek szerint 2009 decemberében kerülhet sor. A kivitelező vállalatok a munkálatok ideje alatt az építési területek közelében lévő házakba és üzletekbe minden esetben lehetővé teszik a zavartalan bejutást.
Azért, hogy a felszíni forgalmat csak a lehető legrövidebb ideig kelljen korlátozni, a Bocskai úti metróállomást ún. „résfalas” módszerrel építik meg. Ennek során szakemberek először megépítik az állomás vasbeton „dobozszerkezetét”, és amint ez elkészült, a forgalmat visszaterelik az állomás fölé. Így a munka további része, az állomás belső beépítése a föld alatt folytatódhat, miközben a felszíni forgalmat csak minimálisan zavarják a kivitelező vállalatok.
A Bocskai úti állomás építését a Swietelsky Építő Kft. és Obayashi Corporation építőipari vállalatokból álló társaság, az SW-O Metro4 Kkt. végzi.