Hírarchívum
M4 az akadálymentes közösségi közlekedésért
Együttműködési megállapodást írt alá 2008. február 22-én a DBR Metró Projekt Igazgatóság a Mozgássérültek Budapesti Egyesületével. A kezdeményezés célja, hogy a sajátos helyzetben lévő leendő utasok véleménye közvetlenül és fokozottabban juthasson el a metróépítő szakemberekhez, illetve a mozgáskorlátozott személyek folyamatosan részt vehessenek az őket érintő műszaki megoldások megvalósításában. A megállapodás egy már meglévő kapcsolat szorosabbá fűzése, egy fokozottabb együttgondolkodás megteremtése.
Döntés a DBR megerősítéséről
A DBR Metró Projekt Igazgatóság megerősítéséről tárgyalt a Főpolgármesteri Kabinet 2008. február 6-ai ülésén. Az Európai Uniós finanszírozás bevonásától kezdve kettős feladatot kell ellátnia a DBR Metró Projekt Igazgatóságnak: az eddig végzett operatív projekt menedzsment feladatok mellett a támogatás igénybevételétől kezdődően az EU követelményekben meghatározott projekt végrehajtási feladatokat is el kell látnia.
Metrószakemberek tartottak előadást a Közgázon
Szakmai előadást tartottak 2008. január 31-én a 4-es metró szakemberei a Budapesti Corvinus Egyetemen a Fővám téri metróállomás tervezésével és kivitelezésével kapcsolatban, hiszen a metróépítőknek fontos, hogy első kézből kapjanak választ kérdéseikre a leendő utasok.
Nem jelent veszélyt a talaj felszakadása a Tétényi út közelében
A 4-es metró mérnökei megvizsgálták az épülő Tétényi úti metrómegálló közelében tapasztalt kisebb felszíni szakadásokat, ám azok semmiféle veszélyt nem jelentenek a közelben élőkre. A 2008. január 22-én történt felszíni szakadás nem volt jelentős, a hibát a tegnapi nap folyamán kijavították.
Nemzetközi összehasonlítás készül a metróberuházásokról
Több téves, pontatlan információkon alapuló, a valós műszaki paramétereket nélkülöző, egyes metróberuházásokat általánosságban összehasonlító anyag jelent meg az elmúlt napokban. A DBR Metró Projekt Igazgatóság szakemberei természetesen ismerik a nemzetközi beruházásokat, és szeretnék hamarosan egy valós tényeken alapuló szakmai háttéranyaggal segíteni a sajtó munkatársait, mert jelenlegi ismereteink szerint európai viszonylatban a metróépítés átlagára szempontjából a belvárosi és rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között épülő 4-es metró a középmezőnyhöz tartozik.
Nem jelent veszélyt a főszellőző elhagyása
Semmiféle kockázatot nem jelent a 4-es metró korábban a Tétényi és Bocskai úti állomásai közé, a Petzvál utcához tervezett főszellőző műtárgyának az elhagyása. A mérnök és a beruházó a tervek hosszas és nagyon részletes felülvizsgálatát követően döntött úgy, hogy a műtárgy egyes funkcióit külön mérnöki tervezési alternatívákkal váltja ki.
Miért más a 4-es metró, mint a mallorcai?
A Palma de Mallorca metróvonal tizedébe kerül a 4-es metrónak, pedig ugyanolyan hosszú és ugyanannyi állomása van - állítja egy csúsztatásoktól és szakmai tévedésektől hemzsegő írás az interneten.
17 milliárddal lehet olcsóbb a 4-es metró
A 4-es metró Tétényi és Bocskai út közötti főszellőzőjének elhagyásából származó 2 milliárd forint része a Fővárosi Közgyűlés által korábban elfogadott 17 milliárdos költségcsökkentési tervnek. A Petzvál utcai szellőző elhagyásával valóban megmarad a korábban elbontásra szánt játszótér.
Megjelent az új szakmai hírlevél
Megjelent a 4-es metró decemberi szakmai hírlevele. Az érdeklődők a BKV sajtóosztályán, illetve a kelenföldi Infocenterben juthatnak hozzá a nyomtatott hírlevélhez, elektronikus formában azonban itt elérhető tesszük Önök számára.
Faültetés az Orczy úton
A 4-es vonal nemcsak színében lesz zöld. A metróberuházásról teljes joggal elmondható, hogy minőségében is „zöld” beruházás. A 4-es metró Rákóczi téri állomásépítése miatt kivágott minden egyes fa helyett legalább 7 újat ültet a kivitelező SwO Metró 4 Építő Kkt. a kerületben!