Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Nem jelent veszélyt a talaj felszakadása a Tétényi út közelében


2008. január 24.

A 4-es metró mérnökei megvizsgálták az épülő Tétényi úti metrómegálló közelében tapasztalt kisebb felszíni szakadásokat, ám azok semmiféle veszélyt nem jelentenek a közelben élőkre. A 2008. január 22-én történt felszíni szakadás nem volt jelentős, a hibát a tegnapi nap folyamán kijavították.

Egy ekkora beruházás esetében mindig adódhatnak hibák, ezt eddig sem vitatta senki. A szakemberek minden esetben arra törekednek, hogy ezekre a problémákra azonnali és biztonságos megoldást találjanak. Kedden reggel a Tétényi út és a Fejér Lipót utca közötti parkban a füves területen egy hozzávetőleg egy méter átmérőjű felszíni szakadás történt a déli alagút vonalán, ott, ahol az alagútépítő pajzs 2007. október 18-át követően előre tervezett technológiai szünet miatt közel két hetet állt.

Az újraindult pajzs felett repedezett kőzet volt és a levegő nyomása a kőzet repedezett állapota miatt csökkent. A tübbing gyűrűk megerősítése (másodinjektálása) korábban megtörtént a lazulás kitöltésére. A kőzetben a maradéklazulás érte el a felszínt kedden, ami hozzávetőleg egy méter mély és méter átmérőjű lyukként jelentkezett a felszínen a Fejér Lipót utca 61. számú háztól kb. 40 méterre. A keletkezett lyukat azonnal visszatöltötték.

A toronyház alatt egyébként már mindkét pajzs áthaladt korábban minden gond és probléma nélkül. A ház biztonságát egy automata monitoring rendszer folyamatosan (15 perces időközönként) mérte, és méri a mai napig is. Az épület maximális süllyedése 24 milliméter, de ezt a süllyedési értéket ténylegesen nem érte el.

A hasonló esetek elkerülésére, a megfelelő műszaki megoldás és a pajzshajtás többfajta módjának megfelelő kiválasztására, a különleges helyzetekhez igazodó technológia optimalizálására még korábban tartottak nemzetközi és hazai szakértők megbeszélést a mérnökök kezdeményezésére. A további pajzsos alagútépítés a megbeszélések eredményeként optimalizált módban történik.