Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2010. Április 27.

IDÉN IS KINYÍLNAK A METRÓKAPUK A FŐVÁROSIAK ELŐTT - KIÁLLÍTÁS, JÓTÉKONYSÁGI SZÍNHÁZI ELŐADÁS ÉS KONCERT IS VÁRJA A LÁTOGATÓKAT

Egyedülálló, kulturális eseményekkel egybekötött nyílt napot szervez a DBR Metró Projekt Igazgatóság 2010. május 2-ára, azaz e hét vasárnapra. Az egész napos rendezvény egy szakmai kiállítással indul majd reggel, szakmai előadásokkal fog folytatódni, aztán idén is kinyílnak a metrókapuk a fővárosiak előtt két épülő metróállomáson. Végül kötetlenebb hangulatban telik majd az este, hiszen a látogatók egy rendhagyó jótékonysági színházi előadáson és egy jótékonysági koncerten is részt vehetnek, extrém helyszínen, több mint 20 méter mélyen. A programokra reggel 9 és este 21 óra között vár minden érdeklődőt a DBR és a szervezőcsapat.


2010. Április 22.

PEREKET NYERT A DBR A BLIKKEL SZEMBEN

Első fokon helyt adott a Fővárosi Bíróság a DBR Metró Projekt Igazgatóság keresetének és három cikk kapcsán is helyreigazításra kötelezte a Blikk című bulvárlapot. A DBR sajnálja, hogy bírósághoz kellett fordulnia az ügyekben, de sajnos az elmúlt hetekben a lap szinte valamennyi cikkében tárgyi tévedéseket jelentetett meg a 4-es metró beruházásról annak ellenére, hogy a DBR valamennyi kérdésben – a negatív történéseket is ideértve – azonnali és nyílt tájékoztatást ad.


2010. Április 21.

ELÉRTE A NÉPSZÍNHÁZ UTCÁT A 4-ES METRÓ ÉSZAKI PAJZSA IS - A KARBANTÁST KÖVETŐEN AZ UTOLSÓ SZAKASSZAL FOLYTATÓDHAT AZ ALAGÚTÉPÍTÉS

Ma délelőtt megérkezett a Népszínház utcai állomásra a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is, déli párja április 12-én törte át a megálló falát. Az utolsó előtti, mintegy 450 méteres alagútszakasz is problémamentesen épült meg. Az ilyenkor szokásos karbantartást követően várhatóan május első felében indulhatnak tovább a gépezetek az utolsó, Keleti pályaudvari megálló felé. Ha minden a tervek szerint alakul és a BAMCO tartani tudja a jelenlegi ütemet, akkor valamikor június második felében fejeződhet be az alagútépítés a metró első szakaszán.


2010. Április 21.

KIJAVÍTOTTÁK A SZAKEMBEREK AZ ÉJJEL, AZ ALAGÚTON KELETKEZETT LYUKAT - FOKOZOTT MEGFIGYELÉS ALATT TARTJÁK AZ ÉRINTETT TERÜLETET

Lesznek még utómunkálatok, de az éjszaka folyamán, üzemszünetben kijavították a szakemberek a 2-es metró falán keletkezett rést és megszüntették a talajvízszivárgást, így ma hajnalban már sebességkorlátozás nélkül indulhattak el és közlekedhettek a szerelvények. A műszaki probléma okát vizsgálja a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Az alagútfúró pajzsok várhatóan másfél hónap múlva haladnak majd el a felüljáró alatt, a műszaki probléma az előkészítő munkálatok során történt. Az átmeneti fennakadás nincs hatással a metróépítésre.


2010. Április 20.

Gyorshír

A DBR illetékes mérnöke megvizsgálta a helyszínen a 2-es metró alagútját. Nincs szükség a metró leállítására, az alagút oldalsó falán keletkezett 10x10 centiméteres rés nem okoz vészhelyzetet, tapasztalható némi talajvízszivárgás, de csupán némi sebességkorlátozásra kell számítani a vonalon. A keletkezett rést az éjszaka során, üzemszünetben fogják kijavítani a szakemberek, a helyzet további veszélyt nem jelent, és nem érinti a metróépítés előrehaladását.


2010. Április 20.

GYORSHÍR

A Baross térnél a Rottenbiller úti felüljáró pillérének megerősítése közben Az alagútépítő Bamco egyik alvállalkozója cölöpfúrás közben megsértette a 2-es metró egyik alagútjának falát. A munkák részét képezik a majdani pajzsáthaladás előkészítő munkálatainak. A DBR illetékes mérnöke kint van a helyszínen, a munkát felfüggesztette és vizsgálja, hogy mekkora a kár. Személyi sérülés nem történt, életveszély nincs, azonban vizsgálja azt is, hogy a hibát ki lehet-e javítani a 2-es metró forgalmának fenntartása mellett.


2010. Április 12.

MÁR A NÉPSZÍNHÁZ UTCÁHOZ ÉRT A 4-ES METRÓ DÉLI PAJZSA - JÚNIUS KÖZEPÉRE ELÉRHETI A KELETI PÁLYAUDVART

A tervezettnél egy héttel korábban érte el a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa az utolsó előtti, Népszínház utcai állomást. A korábban prognosztizált hathetes felkészítés helyett is csak két-három hét karbantartási időt tervez az alagútépítő a megállóban, így április végén már megkezdheti a pajzs az utolsó szakasz munkálatait. Ha minden a tervek szerint alakul és a BAMCO tartani tudja ezt az ütemet, akkor akár már június közepén elérheti a déli pajzs az első szakasz ideiglenes, Keleti pályaudvari végállomását.


2010. Március 29.

TOVÁBBRA IS MAGAS A 4-ES METRÓ TÁMOGATOTTSÁGA - A BUDAPESTIEK DÖNTŐ TÖBBSÉGE MÉG MINDIG FONTOSNAK TARTJA AZ ÚJ METRÓVONAL MEGÉPÍTÉSÉT

A metróépítés támogatottsága továbbra is magas

A legutóbbi reprezentatív felmérés adataihoz képest nem változott jelentősen, továbbra is közel 80% körül van azoknak az aránya, akik szerint a metró megépítése fontos, vagy elengedhetetlenül fontos. A lakosság egyértelműen várja és támogatja a 4-es metrót.


2010. Március 11.

MEGOLDÁST TALÁLT A DBR: MÉGSEM ÁLLNA LE ÁPRILISTÓL A METRÓÉPÍTÉS - A MEGBÍZÓ VONNÁ MAGÁHOZ A MÉRNÖKI FELADATOKAT

Átmenetileg a DBR Metró Projekt Igazgatóság venné át a 4-es metró FIDIC - lebonyolító - mérnöki feladatait az Eurometro-tól addig, amíg a hosszú távú megoldásról szóló döntés meg nem születik. A javaslat szerint a DBR saját munkavállalóként alkalmazná az eddigi mérnökszervezet azon dolgozóit, akik az építkezés különböző helyszínein a főbb feladatokat eddig is ellátták, illetve a még hiányzó létszámra pályázatot írna ki. Ez a tervezett szerződésmódosításnál költséghatékonyabb megoldás, folyamatos tudna maradni a munkák minőségének és biztonságának ellenőrzése, illetve a vállalkozók teljesítésének igazolása is. Az eddigi mérnökszervezet ugyanakkor független mérnöki szerepet is ellátott, hiszen az általa tett nyilatkozat alapján kerültek lehívásra az európai uniós kifizetések. Ezt a független mérnöki szerepet ideiglenesen az a gazdasági társaság venné át, amely a BKV Felügyelő Bizottsága részére jelenleg is hasonló feladatokat lát el. A megoldási javaslatból következő létszámbővítés elvi lehetőségét, illetve ennek költségvetési fedezetét a Fővárosi Közgyűlés a mai napon megszavazta, a konstrukciót azonban az európai uniós támogatási kérelem szempontjából még a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek is jóvá kell hagynia.


2010. Március 8.

ELINDULT A DÉLI ALAGÚTÉPÍTŐ PAJZS UTOLSÓ ELŐTTI ÁLLOMÁSÁRA - A TERVEK SZERINT ÁPRILIS MÁSODIK FELÉBEN ÉRKEZIK A NÉPSZÍNHÁZ UTCÁHOZ

A hétvégi előkészítő munkákat követően ma reggel elindult a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa az utolsó előtti, Népszínház utcai állomás felé, északi párja két hét múlva követi. Már csak két táv van hátra, és befejeződik az alagútépítés az első szakaszon, éppen ezért most egy korábbinál hosszabb és teljesebb karbantartáson estek át a pajzsok. A tervek szerint hat hét múlva, azaz valamikor április második felében érik majd el a Népszínház utcai állomást