Keresés    Magyar  Magyar

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.


Az építkezés 2012 elején

Az építkezés 2012 elején

Get Adobe Flash player

A 4-es metró építészete

A 4-es metró építészete

Get Adobe Flash player

Új film a projektről 2010

Új film a projektről 2010

Get Adobe Flash player

Nyílt nap 2010

Nyílt nap 2010

Get Adobe Flash player

M4: Új stratégia

M4: Új stratégia

Get Adobe Flash player

Milyen lesz a 4-es metró?
Hogyan épül a 4-es metró?
Hogyan működik a metró?
Akadálymentes metró
Budapest metróvonalai
A világ metrói
Fővinform
Metrotam
Iaeste
Kultucca
MTM Magazin
2017. Február 21.

ÚJ FOTÓGALÉRIA: EGYRE TÖBBEN HASZNÁLJÁK A NEGYEDIK P+R PARKOLÓT IS KELENFÖLDÖN

Egy hónappal az átadás után már 60-70%-os kihasználtság mellett üzemel a metróberuházáshoz kapcsolódva épült negyedik kelenföldi P+R is. A kerékpárosok és mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető, zöldterületekkel épült, kamerarendszerrel ellátott és a metróaluljáróba közvetlen gyalogos kapcsolatot biztosító, ingyenesen használható parkoló közel 100%-os európai uniós támogatási intenzitás mellett valósult meg január közepére.


2017. Január 31.

MEGNYÍLT A NEGYEDIK KELENFÖLDI P+R PARKOLÓ AZ M4-ES METRÓ VÉGÁLLOMÁSÁNÁL

EZZEL MÁR ÖSSZESEN KÖZEL 1500 ÚJ FÉRŐHELY ÁLL AZ AUTÓSOK RENDELKEZÉSÉRE

Befejeződtek az M4-es metróberuházáshoz kapcsolódva épült negyedik P+R parkoló építési munkái is Kelenföldön, így a dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes által tartott záróeseményt követően ma 13 órakor átadott 500 férőhellyel már összesen közel 1500 új parkolóhely áll az autósok rendelkezésére. A négy parkoló építése együttesen hozzávetőleg két év alatt valósult meg közel 100%-os európai uniós támogatási intenzitás mellett. Az új metróvonal megépítésének legfontosabb célja a belváros tehermentesítése, a felszíni közúti – elsősorban autós – forgalom fokozatos csökkentése volt, amiben jelentős szerepet töltenek be az P+R parkolók, ahol az agglomerációból, illetve a külső kerületekből érkező autósok egy része lerakhatja járművét és metróval, villamossal, autóbusszal vagy kerékpárral folytathatja útját. Ezt igazolja az a tény is, hogy a három, már korábban átadott P+R jó ideje maximális kihasználtság mellett üzemel.


2016. Október 13.

90%-OS MŰSZAKI KÉSZÜLTSÉGŰ A NEGYEDIK KELENFÖLDI PARKOLÓ

Utolsó fázisához érkezett a negyedik parkoló építése az M4-es metró kelenföldi végállomásánál. Az 500 férőhelyes P+R ez év végére tervezett műszaki véghatáridejét egyelőre semmi sem veszélyezteti, azaz 2017 januárjától várhatóan már összesen közel 1500 új parkolóhely áll majd az autósok rendelkezésére a metróprojekthez kapcsolódva. A másik három, már átadott parkoló közben 100%-os kihasználtság mellett üzemel. Új galéria.


2016. Július 19.

ÚJ FOTÓK A NEGYEDIK P+R PARKOLÓ ÉPÍTÉSÉRŐL

Közel öt hónapja épül az M4-es metróberuházáshoz kapcsolódva a MÁV használaton kívüli, elbontott vágányainak helyén a negyedik, azaz utolsó P+R a kelenföldi végállomásnál. Az 500 férőhelyes parkoló a – jelentős útépítési, vízépítési, közműépítési, műtárgyépítési és magasépítési munkákat is magában foglaló – szerződés szerint ez év végéig valósul meg. A képek a júliusi készültséget mutatják.


2016. Június 23.

FORGALOMBA ÁLLT AZ ELSŐ VEZETŐFÜLKE NÉLKÜL KÖZLEKEDŐ SZERELVÉNY AZ M4 VONALÁN

A fővárosban közlekedőknek mostantól egyedülálló utazási élményben lehet részük: forgalomba állt az első olyan szerelvény az M4 vonalán, melynek ideiglenes vezetőfülkéinek elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra. A vezetőfülkék elbontásának következtében a fülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt, így a vonat befogadóképessége kismértékben megnövekedett.


2016. Május 30.

MEGKEZDŐDÖTT A VEZETŐFÜLKÉK ELBONTÁSA AZ M4-ES SZERELVÉNYEKBEN

Az üzemeltető BKV Zrt. munkatársai megkezdték az M4-es metróvonalon közlekedő járművek ideiglenes vezetőfülkéinek elbontását, melynek köszönhetően hamarosan egyedülálló utazási élményben lehet részünk a fővárosban közlekedőknek: a vonatok szélvédőjén keresztül különleges és közvetlen rálátásuk lesz a metróalagútra. A bontást követően a vezetőfülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés is eltűnik, így a vonat befogadóképessége is nőni fog valamelyest. A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradnak, azonban egy zárható fedéllel lesznek leburkolva.


2016. Május 9.

ÚJ FOTÓGALÉRIA: LÁTVÁNYOSAN HALAD A NEGYEDIK P+R ÉPÍTÉSE

A szükséges telekrendezést, illetve a vágánybontási munkákat, majd a terület előkészítési munkáit követően február második felében kezdődtek meg a negyedik, azaz utolsó P+R parkoló kivitelezési munkái az M4-es metró kelenföldi végállomásánál, szorosan kapcsolódva a metróberuházáshoz. Ma már látványos az előrehaladás.


2016. Április 19.

NEM DRÁGULT AZ M4 PROJEKT - A BERUHÁZÁS KÖLTSÉGEI NEM VÁLTOZTAK

Az M4 beruházás során az alagútépítő BAMCO Kkt. által indított perrel kapcsolatban – a sajtóban megjelent hírekre reagálva – fontosnak tartjuk leszögezni: az M4 beruházás összköltségvetése a 2012 decemberében Budapest Főváros Önkormányzata és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által az M4-es metró projekt finanszírozásáról aláírt új, egységes szerződés megkötése óta nem változott. A szerződés alapján a projekt összköltségvetése 452,5 milliárd forint, mely magában foglalja valamennyi még hátralévő munkafázis mellett a látható legmagasabb pénzügyi kockázat összegét is. 2012-ben az említett 452,5 milliárd forintos kereten belül 67,5 milliárd forint került elkülönítésre a szerződött vállalkozókkal folytatott vitás kérdésekre – ez egy elvi, maximális keret.


2016. Április 18.

BEFEJEZŐDÖTT A BUDAÖRSI ÚTI ÚJ, KÉTSZINTŰ KÖZÚTI CSOMÓPONT ÉPÍTÉSE

A BERUHÁZÁS MINDENKI SZÁMÁRA KORSZERŰ, GYORS ÉS BIZTONSÁGOS ELJUTÁST KÍNÁL

Véget értek az M4-es metróberuházáshoz kapcsolódva épült új, felszín alatti visszafordító alagutakat, biztonságos felszíni kereszteződéseket, akadálymentes gyalogos és kerékpáros aluljárót és zajvédő falat is magában foglaló csomópont kivitelezési munkái a Budaörsi úton, az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszába csatlakozva. A 7,2 milliárd forintból, döntően európai uniós forrásból megvalósult beruházást Tarlós István, Budapest főpolgármestere adta át a fővárosiaknak a 2016. április 18-án, hétfőn tartott projektzáró eseményen.


2016. Február 25.

ÚJ FOTÓGALÉRIA A HÁROM, MÁR ÜZEMELŐ P+R PARKOLÓRÓL

A metróvégállomás térségében két Etele téri és két őrmezői területen, azaz összesen négy helyszínen – az Európai Unió felé történt vállalásnak és a Fővárosi Közgyűlés döntésének megfelelően – közel 1500 új P+R parkolóhely létesül. Három parkoló építése már befejeződött: az őrmezői oldalon kialakított P+R-t (1-5. fotó) novemberben, az Etele téri oldalon épült parkolókat (6-11. illetve 12-20. fotó) pedig szeptemberben és decemberben vehették birtokba az autósok összesen több mint 950 új férőhellyel.


A 4-es metró nyomvonala
Hírek
Sajtószoba
Fotógaléria
M4: Főbb adatok
Miért kell a 4-es metró
Megújult földfelszíni közlekedés
Kárbejelentés
Pályázatok, tenderek, eredmények
DBR Metró Projektigazgatóság
BKV Rt.
no data
Karrier
Menetrend
www.budapest.hu
DBR Metró
ISO