Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

ELÉRTE A NÉPSZÍNHÁZ UTCÁT A 4-ES METRÓ ÉSZAKI PAJZSA IS - A KARBANTÁST KÖVETŐEN AZ UTOLSÓ SZAKASSZAL FOLYTATÓDHAT AZ ALAGÚTÉPÍTÉS


2010. április 21.

Ma délelőtt megérkezett a Népszínház utcai állomásra a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is, déli párja április 12-én törte át a megálló falát. Az utolsó előtti, mintegy 450 méteres alagútszakasz is problémamentesen épült meg. Az ilyenkor szokásos karbantartást követően várhatóan május első felében indulhatnak tovább a gépezetek az utolsó, Keleti pályaudvari megálló felé. Ha minden a tervek szerint alakul és a BAMCO tartani tudja a jelenlegi ütemet, akkor valamikor június második felében fejeződhet be az alagútépítés a metró első szakaszán.

A déli pajzs március elején indult el a Rákóczi téri állomásról és öt hét alatt tette meg a Népszínház utcáig tartó távot. Északi párja néhány nappal később kezdhette meg az alagútépítést. A budaival ellentétben a pesti oldal a tervezett haladási sebességgel épül annak ellenére, hogy ezen a részen a talajviszonyok jóval változatosabbak, mint ahogy azt a Duna túloldalán megszokhatták az alagútépítők. Nem számolnak már jelentősebb nehézségekkel a szakemberek, bár - ahogy azt a DBR korábban is jelezte - a pályaudvar előtti szakaszon kiérnek majd a pajzsok az agyagos talajból. A szintén 450 méteres szakasz utolsó 150 méterét helyenként kavicsos rétegben fogják megtenni, ami speciális előkészítő munkákat és nagyobb odafigyelést fog igényelni.

Budapest, 2010. április 21.

DBR Metró Projekt Igazgatóság