Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

TOVÁBBRA IS MAGAS A 4-ES METRÓ TÁMOGATOTTSÁGA - A BUDAPESTIEK DÖNTŐ TÖBBSÉGE MÉG MINDIG FONTOSNAK TARTJA AZ ÚJ METRÓVONAL MEGÉPÍTÉSÉT


2010. március 29.

A metróépítés támogatottsága továbbra is magas

A legutóbbi reprezentatív felmérés adataihoz képest nem változott jelentősen, továbbra is közel 80% körül van azoknak az aránya, akik szerint a metró megépítése fontos, vagy elengedhetetlenül fontos. A lakosság egyértelműen várja és támogatja a 4-es metrót.

Ön szerint mennyire fontos a 4-es metró megépítése?

Ön szerint mennyire fontos a 4-es metró megépítése?

A metróberuházás előkészítésének és irányíthatóságának megítélése már kevésbé pozitív

A metró, mint közlekedési eszköz támogatottsága magas. Ez azt mutatja, a legtöbben tudják, hogy a főváros tömegközlekedése érezhetően javul majd az új metróval, lényegében nincs alternatívája a beruházásnak. Azonban az is igaz, hogy a beruházás irányíthatóságának megítélése inkább negatív. A megkérdezettek 59%-a érzi úgy, hogy a projekt „rosszul irányított, problémás” beruházás. Ez a viszonylag magas szám egyrészt a kezdeti felkészületlensége és a mostani valós problémák reális érzékelését mutatja, másrészt vélhetően annak is köszönhető, hogy a projekt Magyarország talán leginkább előtérben lévő beruházása, amellyel gyakran negatívan foglalkozik a média és a politika is. A megkérdezettek 34%-a kevésbé kritikus, ez vélhetően az új vezetésnek is szól. Közülük 17% gondolja azt, hogy „jó úton jár a projekt” és 14% válaszolta, „se nem rosszabb, se nem jobb, mint bárhol máshol”, 3% pedig „elégedett” a beruházással.

Épüljön minél több metró

A vonal meghosszabbítása kapcsán szinte mindenki (93%) azt szeretné, hogy a metró minél hosszabb legyen. A legtöbben a Bosnyák tér (37%) és a Budaörsi virágpiac (34%) felé hosszabbítanák meg a vonalat, de 10 megkérdezettből 2 azt is gondolja, hogy a zuglói körvasútig is meg kellene hosszabbítani a 4-es metrót. Csupán 7% értékelte úgy, nincs szükség a vonal meghosszabbítására.


A többség drágának érzi a beruházást

A metróépítés költségei kapcsán a válaszadók közel fele (46%) kategorikusan drágának tartja a beruházást és 23% azoknak az aránya, akik árnyaltabban ugyan, de drágának érzik. Összességében az emberek 69%-a érzi drágának a metrót, de 10 válaszadó közül 3 reálisabban értékel, ők úgy látják, hogy közepes árkategóriába esik a beruházás.

Sokan fogják használni az új metrót

A metró jövőbeni kihasználtságát próbáltuk megbecsülni a 7-es busz és a metró kapcsolatát vizsgáló kérdéssel. Összességében a megkérdezettek 68% mondta azt, hogy használni fogja majd az új metrót. A megkérdezettek közel fele (46%) azt állította, hogy szokott a 7-es busszal utazni, és ha megépül a metró, akkor a busz helyett biztosan metróval utazik majd. A 7-es busszal utazók csupán 9% állította, hogy nem fog metrózni, de egy részük vélhetően majd azért használni fogja a metrót. A válaszadók 17%-a nem utazik 7-es busszal és ezért a metrót is ritkán tervezi használni. Pozitívum, hogy azok közül, akik egyáltalán nem használják a 7-es buszt sokan (22%) úgy gondolják, hogy fognak majd az új metróval utazni.

A többség elégedett a projekttel kapcsolatos tájékoztatással

A tájékozottsággal és lakossági tájékoztatással kapcsolatos vélemények azt mutatják, hogy a válaszadók 67%-a elégedett vagy többnyire elégedett a projekttel kapcsolatos lakossági tájékoztatással. 74% érzi tájékozottnak magát a témában, de a legtöbben (41%) sajnos a sajtóból szereznek információt a beruházásról.

A metro4.hu weboldal megítélése pozitív, 72% érzi megfelelőnek az oldal színvonalát. A projekt, a téma iránti érdeklődés magas (68%), őket minden metróval kapcsolatos információ érdekli és látható, hogy a szakmai információkra is van „kereslet” (16%).

A kutatás háttere

Az elmúlt 3 hónapban közel 3000-en töltötték ki a DBR Metró Projekt Igazgatóság weboldalán (www.metro4.hu) található kérdőívet. A kutatás természetesen nem tekinthető reprezentatívnak, de a válaszadók nagy száma lehetőséget ad az adatok széleskörű elemzésére. Meg kell azonban azt is jegyezni, hogy a honlapra az átlagosnál nagyobb valószínűséggel látogattak azok, akiket érdekel a metróberuházás, és persze a beruházás ellenzői is felülreprezentáltak.