Hírarchívum
MÉRNÖK NÉLKÜL MARADHAT ÁPRILISTÓL A 4-ES METRÓ ÉPÍTÉSE - A BKV, A FŐVÁROS ÉS A KORMÁNY EGYÜTT KERES MEGOLDÁST
Az Eurometro Kft. szerződése ugyan 2012-ig szól, de tekintve, hogy a szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz tervezett véghatárideje 2010 közepe volt, szerződésének első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete március végén kimerül. Azaz nem a projekt finanszírozása a gond, a szerződés merült ki, ezért próbálta meg a DBR módosítani azt.
ELUTASÍTOTTA A KDB A DBR SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁSI KEZDEMÉNYEZÉSÉT - A METRÓÉPÍTŐ VIZSGÁLJA A JOGI LEHETŐSÉGEKET
Határozatában elutasította a Közbeszerzési Döntőbizottság a DBR Metró Projekt Igazgatóság beadványát az Eurometro Kft. FIDIC Mérnök szerződésének módosítása tárgyában, és az ajánlatkérőt 5 millió forint pénzbírság megfizetésére, továbbá nyílt közbeszerzési eljárás kiírására kötelezte. A DBR vizsgálja a fellebbezés lehetőségét a határozattal szemben.
ÚJABB TÉVES ÁLLÍTÁSOKAT FOGALMAZOTT MEG A BLIKK
Így folyt el a metrópénz címmel a 4-es metró beruházásról közölt mai cikkében a Blikk című bulvárlap azt próbálja meg sugallni, hogy rejtélyes körülmények között a lap birtokába került egy szintén rejtélyes, közel 9 milliárd forint értékű „tanácsadói” szerződés, ezen túl a szerződések úgy köttettek, hogy a „kivitelezők diktálhatnak”, ráadásul nincs független ellenőrző mérnöke sem a beruházásnak. A cikk címében ítéletet mond a lap a hatóságok helyett, és a metróépítés vezetőit gyakorlatilag korrupcióval rágalmazza meg.
AZ ÉSZAKI PAJZS IS ELÉRTE A RÁKÓCZI TERET - MÁR ZAJLIK A FELKÉSZÍTÉS A KÖVETKEZŐ SZAKASZRA
Mindkét oldalon megépült az alagút a 4-es metró Kálvin téri, illetve Rákóczi téri megállója között. Utóbbit ma délelőtt elérte az északi pajzs is, a déli két hete törte át a grandiózus és építészetileg különleges állomás falát. Már zajlik a karbantartás és a felkészítés a következő, Népszínház utcáig tartó, közel 450 méteres szakaszra.
MEGÉRKEZETT A 4-ES METRÓ DÉLI PAJZSA A RÁKÓCZI TÉRRE - ISMÉT REKORDOT DÖNTÖTT A MEGÚJULT ALAGÚTÉPÍTŐ CSAPAT
Megérkezett a 4-es metró déli pajzsa a Rákóczi téri állomásra és várhatóan január végéig megérkezik északi párja is. A Strabag vezette BAMCO szakemberei ismét nagyon jó átlagsebességgel haladva, másfél hónap alatt építették meg a Kálvin tér és Rákóczi tér közötti, több mint 700 méter hosszú alagútszakaszt. Átlagosan 15 métert haladt a pajzs naponta, ami kiemelkedő teljesítménynek számít a pesti oldal talajában, sőt volt olyan szakasz is, ahol 31 tübbing gyűrűnyit, azaz több mint 45 méter alagutat épített a két pajzs egyetlen nap alatt.
A METRÓT IS MEGLÁTOGATTÁK AZ ÉPÜLETGÉPÉSZEK SZAKMAI NAPJÁN - JAZZ KONCERTTEL ZÁRULT A DBR IDEI KULTURÁLIS RENDEZVÉNYSOROZATA
A Magyar Épületgépészeti Koordinációs Szövetség idén immár XIV. alkalommal rendezte meg a Magyar Épületgépészek Napját. A rendezvény keretében a szakmai konferenciák, díjátadások és az épületgépészeti szakmai kiállítás mellett idén nemcsak a már hagyományos Épületgépész Bál adott lehetőséget a kulturális kikapcsolódósra, hiszen tegnap a meghívottak a 4-es metró épületgépészeti érdekességeiről szóló előadást követően egy rendhagyó, a Buderus Hungária Kft. támogatásával megrendezett jazz koncertet is meghallgathattak a mára szerkezet kész Móricz Zsigmond körtéri állomáson.
IDÉN IS ELJÖN AZ M4 MIKULÁS KÉT FORGALMAS HELYSZÍNRE - A GYEREKEKNEK SZALONCUKORRAL, SZÜLEIKNEK KÉPESLAPPAL KEDVESKEDIK
Ismét zöld mikulások járnak Budapesten. A 4-es metró télapói a főváros két forgalmas pontján, a Móricz Zsigmond körtéren és a Kálvin téren ajándékokkal lepik majd meg a járókelőket reggel 7 és 10, illetve délután 15 és 18 óra között. A közelgő hétvégére való tekintettel már ma, azaz pénteken találkozhatnak velük a gyerekek.
KÖZÉPÁRAS A 4-ES METRÓ NEMZETKÖZI VISZONYLATBAN - KÖLTSÉGVETÉSE ISMERT PLUSZELEMEK MIATT NŐTT MEG
Az elmúlt egy évben számos olyan nemzetközi metróépítési példa jelent meg a hazai sajtóban, amely téves, pontatlan adatokra épült és nélkülözte a valós műszaki paramétereket. A DBR Metró Projekt Igazgatóság minden esetben reagált a magyar állampolgárokat félrevezető sajtóhírekre, ennek ellenére a köztudatba az került be, hogy a budapesti metróépítés drágább, mint bármelyik hasonló külföldi beruházás, költségvetése is irreálisan magas, sőt megháromszorozódott az elmúlt években. Mindezekkel ellentétben - amint arra a DBR már számos esetben felhívta a figyelmet - nemzetközi viszonylatban az átlagár szempontjából a szinte teljesen beépített felszín alatt haladó, mélyvezetésű, rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között alig több mint három éve épülő 4-es metró nem a legolcsóbb, de a középmezőnyhöz tartozik, költségvetése pedig döntően a belekerült kapcsolódó beruházások miatt nőtt meg az elmúlt tíz évben.
KIHÍVÁSOKKAL TELE SZAKASZON DOLGOZNAK A 4-ES METRÓ PAJZSAI
A tervezettnél három héttel korábban indulhatott el a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa a Rákóczi tér felé, amely mára meghaladta a 3-as metró alagútjainak vonalát és hamarosan indul az északi párja is. A Fővám tér - Kálvin tér közötti táv az eddigi legjobb haladási sebességgel épült meg, és a kétszer ilyen hosszú jelenlegi szakaszra is mindössze nyolc hetet terveznek a szakemberek. Persze akkor, ha nem kerülnek szembe nem várt nehézségekkel. Nem lesz könnyű szakasz ugyanis: a keresztező alagutakon kívül változatos talajviszonyokra kell számítani, és néhány régi épület is fokozott odafigyelést igényel majd.
NEM OLCSÓBB A BÉCSI METRÓ, MINT A BUDAPESTI - A NEMZETKÖZI KÖZÉPMEZŐNYBE TARTOZNAK A 4-ES METRÓ ÉPÍTÉSI KÖLTSÉGEI
A sajtóban időről-időre felröppennek hírek szenzációsan olcsó külföldi metróépítésekről, amelyek töredékébe kerülnek a budapesti 4-es metró beruházásnak. A DBR Metró Projekt Igazgatóság minden ilyen hírnek utánajár, és eddig minden esetben kiderült, hogy a példákban hivatkozott számok tévesek. Sajnos a legtöbbször, mire a megfelelő, hitelt érdemlő információkat beszerezzük, a téves állítás már bejárta a sajtót, cáfolni szinte lehetetlen. Egy hasonló esetnek kívánjuk elejét venni alábbi közleményünkkel.