MEGÉRKEZETT A 4-ES METRÓ DÉLI PAJZSA A RÁKÓCZI TÉRRE - ISMÉT REKORDOT DÖNTÖTT A MEGÚJULT ALAGÚTÉPÍTŐ CSAPAT
A déli pajzs november közepén indult el a Kálvin térről és már karácsony előtt megközelítette a Rákóczi téri állomást, de továbbhaladására biztonsági okokból, illetve az ünnepekre való tekintettel csak az újévben kerülhetett sor. Annak ellenére tejesítettek rendkívül jól a pajzsok, hogy az alagútszakasz számos komoly szakmai kihívást tartalmazott. A két gépezet ezen a szakaszon haladt át a 3-as metró alagútjai fölött, volt olyan rész, ahol mindössze másfél méter volt a régi és az új metró alagútjai között. További kockázatot jelentett, hogy több nagyon régi, esetenként műemlékvédelem alatt álló épület közelében is el kellett haladniuk a gépezeteknek. Ilyen volt többek között a Magyar Nemzeti Múzeum, vagy a Magyar Rádió néhány épülete, melyeket a napi 24 órás épület-monitoring mellett kiemelt figyelemmel kísértek az építkezés során. A körültekintő tervezésnek és a magas színvonalú munkavégzésnek köszönhetően semmilyen, a tervezettől eltérő, vagy veszélyt jelentő épületmozgást nem tapasztaltak a szakemberek az alagútépítés közben.
A szintén jó ütemben haladó északi pajzs is várhatóan január végéig eléri a Rákóczi teret. A karbantartást és felkészítést követően a déli pajzs valószínűleg hat héten belül indulhat majd az utolsó előtti, Népszínház utcai megálló felé. Az ősszel készült új ütemterv alapján 2010. augusztusában, illetve októberében érik majd el a pajzsok a Baross teret, az alagútépítés azonban a tervezettnél nagyobb sebességgel halad a pesti oldalon, több rekordot is megdöntve. Amennyiben végig tartható a jelenlegi haladási sebesség, a DBR bízik benne, hogy már júniusban, illetve júliusban befejeződhet az alagútépítés az első szakaszon.
DBR Metró Projekt Igazgatóság