KÖZÉPÁRAS A 4-ES METRÓ NEMZETKÖZI VISZONYLATBAN - KÖLTSÉGVETÉSE ISMERT PLUSZELEMEK MIATT NŐTT MEG
Az elmúlt egy évben számos olyan nemzetközi metróépítési példa jelent meg a hazai sajtóban, amely téves, pontatlan adatokra épült és nélkülözte a valós műszaki paramétereket. A DBR Metró Projekt Igazgatóság minden esetben reagált a magyar állampolgárokat félrevezető sajtóhírekre, ennek ellenére a köztudatba az került be, hogy a budapesti metróépítés drágább, mint bármelyik hasonló külföldi beruházás, költségvetése is irreálisan magas, sőt megháromszorozódott az elmúlt években. Mindezekkel ellentétben - amint arra a DBR már számos esetben felhívta a figyelmet - nemzetközi viszonylatban az átlagár szempontjából a szinte teljesen beépített felszín alatt haladó, mélyvezetésű, rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között alig több mint három éve épülő 4-es metró nem a legolcsóbb, de a középmezőnyhöz tartozik, költségvetése pedig döntően a belekerült kapcsolódó beruházások miatt nőtt meg az elmúlt tíz évben.
A cikkhez tatozó háttéranyagban részletes információkat talál a metróköltségek összehasonlításáról.