Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírek

2018. Május 23.

A 4-es metró sikerei építészeti pályázatokon

Összeállításunkban sorra vettük azokat a hazai és nemzetközi építészeti nívódíjakat, amelyekben a 4-es metró – 2014-es átadása óta – részesült.


2018. Május 22.

Újabb rangos díjat kapott a 4-es metró tíz állomása

Ezúttal a Royal Institute of British Architects (RIBA) pályázatán került a nemzetközi mezőny első 20 nyertese közé. Ugyanilyen rangos elismerést kapott a CEU budapesti épülete is.


2017. Május 31.

MAGYAR SIKER A FIABCI NEMZETKÖZI INGATLANFEJLESZTÉSI NÍVÓDÍJ PÁLYÁZATÁN

A Nemzetközi Ingatlanszövetség, a párizsi székhelyű FIABCI minden évben megrendezi a Nemzetközi Ingatlanfejlesztési Nívódíj Pályázatot (FIABCI World Prix d’Excellence), amelynek célja a legsikeresebb ingatlanfejlesztések kiválasztása és elismerése.


2017. Február 21.

ÚJ FOTÓGALÉRIA: EGYRE TÖBBEN HASZNÁLJÁK A NEGYEDIK P+R PARKOLÓT IS KELENFÖLDÖN

Egy hónappal az átadás után már 60-70%-os kihasználtság mellett üzemel a metróberuházáshoz kapcsolódva épült negyedik kelenföldi P+R is. A kerékpárosok és mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető, zöldterületekkel épült, kamerarendszerrel ellátott és a metróaluljáróba közvetlen gyalogos kapcsolatot biztosító, ingyenesen használható parkoló közel 100%-os európai uniós támogatási intenzitás mellett valósult meg január közepére.


2017. Január 31.

MEGNYÍLT A NEGYEDIK KELENFÖLDI P+R PARKOLÓ AZ M4-ES METRÓ VÉGÁLLOMÁSÁNÁL

EZZEL MÁR ÖSSZESEN KÖZEL 1500 ÚJ FÉRŐHELY ÁLL AZ AUTÓSOK RENDELKEZÉSÉRE

Befejeződtek az M4-es metróberuházáshoz kapcsolódva épült negyedik P+R parkoló építési munkái is Kelenföldön, így a dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes által tartott záróeseményt követően ma 13 órakor átadott 500 férőhellyel már összesen közel 1500 új parkolóhely áll az autósok rendelkezésére. A négy parkoló építése együttesen hozzávetőleg két év alatt valósult meg közel 100%-os európai uniós támogatási intenzitás mellett. Az új metróvonal megépítésének legfontosabb célja a belváros tehermentesítése, a felszíni közúti – elsősorban autós – forgalom fokozatos csökkentése volt, amiben jelentős szerepet töltenek be az P+R parkolók, ahol az agglomerációból, illetve a külső kerületekből érkező autósok egy része lerakhatja járművét és metróval, villamossal, autóbusszal vagy kerékpárral folytathatja útját. Ezt igazolja az a tény is, hogy a három, már korábban átadott P+R jó ideje maximális kihasználtság mellett üzemel.


2016. Október 13.

90%-OS MŰSZAKI KÉSZÜLTSÉGŰ A NEGYEDIK KELENFÖLDI PARKOLÓ

Utolsó fázisához érkezett a negyedik parkoló építése az M4-es metró kelenföldi végállomásánál. Az 500 férőhelyes P+R ez év végére tervezett műszaki véghatáridejét egyelőre semmi sem veszélyezteti, azaz 2017 januárjától várhatóan már összesen közel 1500 új parkolóhely áll majd az autósok rendelkezésére a metróprojekthez kapcsolódva. A másik három, már átadott parkoló közben 100%-os kihasználtság mellett üzemel. Új galéria.


2016. Július 19.

ÚJ FOTÓK A NEGYEDIK P+R PARKOLÓ ÉPÍTÉSÉRŐL

Közel öt hónapja épül az M4-es metróberuházáshoz kapcsolódva a MÁV használaton kívüli, elbontott vágányainak helyén a negyedik, azaz utolsó P+R a kelenföldi végállomásnál. Az 500 férőhelyes parkoló a – jelentős útépítési, vízépítési, közműépítési, műtárgyépítési és magasépítési munkákat is magában foglaló – szerződés szerint ez év végéig valósul meg. A képek a júliusi készültséget mutatják.


2016. Június 23.

FORGALOMBA ÁLLT AZ ELSŐ VEZETŐFÜLKE NÉLKÜL KÖZLEKEDŐ SZERELVÉNY AZ M4 VONALÁN

A fővárosban közlekedőknek mostantól egyedülálló utazási élményben lehet részük: forgalomba állt az első olyan szerelvény az M4 vonalán, melynek ideiglenes vezetőfülkéinek elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra. A vezetőfülkék elbontásának következtében a fülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt, így a vonat befogadóképessége kismértékben megnövekedett.


2016. Május 30.

MEGKEZDŐDÖTT A VEZETŐFÜLKÉK ELBONTÁSA AZ M4-ES SZERELVÉNYEKBEN

Az üzemeltető BKV Zrt. munkatársai megkezdték az M4-es metróvonalon közlekedő járművek ideiglenes vezetőfülkéinek elbontását, melynek köszönhetően hamarosan egyedülálló utazási élményben lehet részünk a fővárosban közlekedőknek: a vonatok szélvédőjén keresztül különleges és közvetlen rálátásuk lesz a metróalagútra. A bontást követően a vezetőfülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés is eltűnik, így a vonat befogadóképessége is nőni fog valamelyest. A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradnak, azonban egy zárható fedéllel lesznek leburkolva.


2016. Május 9.

ÚJ FOTÓGALÉRIA: LÁTVÁNYOSAN HALAD A NEGYEDIK P+R ÉPÍTÉSE

A szükséges telekrendezést, illetve a vágánybontási munkákat, majd a terület előkészítési munkáit követően február második felében kezdődtek meg a negyedik, azaz utolsó P+R parkoló kivitelezési munkái az M4-es metró kelenföldi végállomásánál, szorosan kapcsolódva a metróberuházáshoz. Ma már látványos az előrehaladás.