Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2014. Március 28.

ORBÁN VIKTOR ÉS TARLÓS ISTVÁN ÁTADTA AZ M4-ES METRÓT

Átadta Budapest negyedik metróvonalát pénteken Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Az utazóközönség péntek déltől vasárnap üzemzárásig ingyen használhatja a több mint 7 km-es, a kelenföldi vasútállomást a Keleti pályaudvarral összekötő vonalat.


2014. Március 4.

AZ ELŐÍRT HATÁRÉRTÉK ALATTI AZ M4-ES METRÓ ZAJSZINTJE

2014 tavaszán elindul az M4-es metró, amely a belvároson át a föld alatt újabb 21. századi színvonalú közlekedési kapcsolatot hoz létre Buda és Pest között. A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV célja, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatásokat nyújtsa a fővárosban közlekedőknek. Budapest új metróvonalának előkészítése, tervezése és kivitelezése során valamennyi jogszabályi és hatósági előírást betartottunk. Mind a kivitelezési munkákat megelőzően, mind a próbafutások alatt számos ponton végeztek a szakemberek zaj- és rezgésméréseket, melyek eredményei azt mutatják, hogy az új metró kibocsátotta zaj- és rezgésterhelés a vonatkozó jogszabályokban előírt határértékeket meg sem közelíti, ideértve azokat a területeket is, ahol az M4-es metró vonalvezetése a felszínhez viszonylag közel halad.


2014. Január 28.

MIND A TÍZ ÁLLOMÁS RENDELKEZIK HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLLYEL AZ M4-ES VONALON

Az utolsó, Kelenföld vasútállomás megálló is megkapta a használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, ezzel valamennyi állomás készen áll az utasforgalmi próbaüzemre. A teljes vonal ideiglenes használatbavételi engedélyének megszerzéséhez az állomásokon kívül a járműtelephez is meg kellett szerezni a szükséges két engedélyt, és az alagútnak is meg kell kapnia azt a most zajló, utasok nélküli tesztek sikeres lezárását követően. Mindezeken túl az egyes állomásokhoz kapcsolódva valamennyi felszíni építményre, úthálózatra és csatornára is meg kell szerezni. Ennek a hónapok óta zajló komplex engedélyezési folyamatnak az eredménye, hogy mára a szükséges engedélyek 90%-át kiadta az NKH, Budapest Főváros Kormányhivatala és az illetékes vízjogi hatóság.


2014. Január 23.

ELKEZDŐDÖTT AZ M4-ES METRÓ SÖTÉTÜZEMI TESZTIDŐSZAKÁNAK HATÓSÁGI SZAKASZA

A mai napon kezdetét vette az M4-es metró sötétüzemi, azaz még utasok nélkül zajló tesztidőszakának NKH által ellenőrzött szakasza, melynek keretében a teljes automata rendszernek és a szerelvényeknek is valamennyi, a magyar a hatóság által előírt és a nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott biztonsági kritériumnak meg kell felelniük annak érdekében, hogy a március végére tervezett utasforgalmi próbaüzem megkezdődhessen. Ez alatt a hozzávetőleg kéthónapos időszak alatt is lehetnek még kisebb fennakadások, finomhangolások, de már semmi olyan rendellenesség nem történhet, ami a leendő utasok biztonságát veszélyeztethetné, csak ebben az esetben kaphat ugyanis a teljes vonal használatbavételi engedélyt.


2014. Január 22.

MÁR HÉT ÁLLOMÁS RENDELKEZIK KOMPLEX ENGEDÉLYCSOMAGGAL AZ M4-ES METRÓ VONALÁN

Az M4-es metró állomásainak használatbavételi engedélyein túl számos egyéb – szakhatósági, felszíni, vízjogi, illetve az épített vagy felújított utak tekintetében forgalomba helyezési – engedélyt is meg kell szereznie a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóságnak ahhoz, hogy a teljes vonal megkaphassa március végén az ideiglenes használatbavételi engedélyt, azaz az utasforgalmi próbaüzem megkezdődhessen. Ez a nagyon komplex engedélyezési eljárás a sötétüzemi teszteken kívül a projekt legfontosabb eleme az utolsó hónapokban. A folyamat a Fővárosi Önkormányzat, Budapest Főváros Kormányhivatala, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság, valamennyi bevont szakhatóság és a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság szoros együttműködésének eredményeként jó ütemben halad: már hét olyan állomás van, amely a használatbavételi engedélyen túl az összes kapcsolódó engedélyt is megkapta.


2014. Január 16.

LEZÁRULT AZ M4-ES METRÓ UTOLSÓ ELŐTTI ÁLLOMÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSI ELJÁRÁSA

Az új metróvonal Fővám téri megállója is megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az utasforgalmi próbaüzem elindításához elengedhetetlen használatbavételi engedélyt, ezzel a – széles körű nemzetközi közlekedésszakmai és médiaérdeklődést kiváltó – kilencedik állomás is készen várja leendő utasait. Az állomáshoz kapcsolódva új aluljáró épült, illetve egy forgalomcsillapított térrész is létrejött az egyetem és a Duna között.


2013. December 31.

A KELETI PÁLYAUDVAR METRÓÁLLOMÁS IS FELKÉSZÜLT AZ UTASFORGALMI PRÓBAÜZEMRE

Megkapta a hatóságtól a használatbavételi engedélyt az M4-es metró Keleti pályaudvar állomása is, ezzel megteremtődött az elvi lehetőség arra, hogy az utasok márciusban birtokukba vehessék. A vonal pesti végállomása kiemelten fontos közlekedési csomópont, ennek arányában jelentős felszínrendezési munkák is kapcsolódnak a projekthez a Baross téren, illetve annak térségében. Ezek befejezése közvetlenül az utasforgalmi próbaüzem indulása előtt, 2014 márciusában várható.


2013. December 30.

AZ M4-ES METRÓ KÁLVIN TÉRI ÁLLOMÁSA IS MEGKAPTA A HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLYT

Kiadta a Nemzeti Közlekedési Hatóság a használatbavételi engedélyt az M4-es metró Kálvin téri megállójára is. Az állomási rendszerintegrációs tesztek, a szükséges szakhatósági hozzájárulások, illetve a helyszíni szemlék sikerét megerősítő határozat nyomán ezért mostantól készen várja az új vonal M3-as metróhoz kapcsolódó megállója is a március végére datált utasforgalmi próbaüzem kezdetét.


2013. December 20.

MÁR AZ M4-ES METRÓ ÁLLOMÁSAINAK TÖBB MINT FELE VÁRJA LEENDŐ UTASAIT

A MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉRI ÉS A II. JÁNOS PÁL PÁPA TÉRI MEGÁLLÓ IS MEGKAPTA A HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLYT

Újabb két állomás – a Móricz Zsigmond körtér és a II. János Pál pápa tér megálló – kapta meg a használatbavételi engedélyt a hatóságtól az M4-es metró vonalán. Az állomások több mint fele várja készen, hogy az utasforgalmi próbaüzem a jelenleg is zajló tesztek befejezését követően megkezdődhessen. Számos egyéb engedélyezési eljárás is zajlik.


2013. December 16.

MEGNYÍLT A MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉR JELENTŐS RÉSZE A KÖZLEKEDŐK ELŐTT

Elbontotta a kivitelező a Móricz Zsigmond körtéri munkaterületet lehatároló kerítés jelentős részét, így a kerületi lakosok és az ott közlekedők mától újra használhatják a körteret a majdani lépcsőkijáratok, illetve a Gomba környezetének kivételével. Az M4-es metróberuházás keretében, az állomásépítéshez kapcsolódóan befejeződött a térburkolat cseréje, megépült a Fehérvári úti villamosok új, magas peronos kialakítású megállója, rendeződött a Szent Imre szoborcsoport környezete, jelentős sétálóövezet jött létre, illetve zöldfelületeket is kialakított a térrendező fákkal, valamint cserjékkel.