Hírarchívum
A METRÓÉPÍTÉS ÉS A FENEKETLEN TÓ ÁLLAPOTA
Az Origo internetes hírportál cikke szerint elképzelhető, hogy a budai Feneketlen-tó vízszintjének csökkenése, vízminőségének romlása, illetve az észlelt halpusztulás lehetséges magyarázata a 4-es metró állomásainak építése lehet.
NEMZETKÖZI SZAKEMBERGÁRDA TETT LÁTOGATÁST AZ ÉPÜLŐ SZENT GELLÉRT TÉRI ÁLLOMÁSON
A háromnapos ELTIS szakmai rendezvényen 16 ország szakemberei vettek részt, akik 2008. április 16-án, a programsorozat zárónapján Balogh Árpád projektigazgató (DBR) jóvoltából bepillanthattak az épülő 4-es metró jelenébe és jövőjébe, a prezentációt követően pedig ellátogattak a Szent Gellért téren épülő, legmélyebb állomásszerkezetbe.
Talaj- és vízbetörés a Rákóczi téri állomásnál
Talaj- és vízbetörés történt 2008. április 8-án este a 4-es metró Rákóczi téri állomásához kapcsolódó déli pajzsfogadó alagút építési munkálatai során. Személyi sérülés nem történt, a szakemberek azonnal értesítették az illetékes hatóságokat, a szükséges vizsgálatokat lefolytatták, az épülő alagútszerkezetet pedig megerősítették. A talajvízszint este tíz órára visszaállt az eredeti állapotára.
Megjelent az új szakmai hírlevél
Megjelent a 4-es metró idei első szakmai hírlevele. Az érdeklődők a BKV sajtóosztályán, illetve a kelenföldi Infocenterben juthatnak hozzá a nyomtatott hírlevélhez, illetve elektronikus formában itt is elérhetővé tesszük az Önök számára.
Egy éve épülnek a 4-es metró alagútjai
2007. április 3-án indultak útjukra a budapesti 4-es metró alagútépítő pajzsai az Etele téri pajzsindító aknából a Tétényi út felé. Ez év március végéig körülbelül 3700 méternyi alagút készült el. Az évforduló alkalmából 2008. április 3-án szakmai nyílt napot szerveztek a metróépítők, a rendezvényen a szaksajtó, a főváros mérnökhallgatói és a szakma képviselői voltak jelen.
Forgalomkorlátozás a Thököly úton
Az első szakasz utolsó állomásának résfalazási munkálatai is elkezdődtek. A Baross téri közlekedés helyenként egysávosra szűkül a következő négy hónapban.
Nincs veszélyben a 4-es metró Európai Uniós támogatása
A mai napon megjelent sajtóhírekkel ellentétben nincs veszélyben a 4-es metró Fővám téri állomása körül kialakult vitás kivitelezői kérdések miatt a beruházás európai uniós támogatása. A metróépítő szakemberek minden olyan alternatívát elvetnek, amelyek előnytelenek a fővárosnak, és amelyek esetleg kedvezőtlen hatást gyakorolnának a jelenleg véglegesítés alatt álló támogatási kérelem elbírálására.
Újabb pajzsbetörés: a Boros alagútépítő pajzs megérkezett a Bocskai úti metróállomásra
Megépült a leghosszabb állomásszakasz
A déli alagutat fúró Boros pajzs hónapok óta közeledik a Tétényi úti állomás felől. A 4-es metró állomásai közötti leghosszabb alagútszakasz déli része elkészült. Az északi alagútszakaszt a Bochkor pajzs néhány héttel később fejezi be.
BAROSS TÉRI FORGALMI VÁLTOZÁSOK A 4-ES METRÓ ÉPÍTÉSE MIATT
Megindultak a héten a 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai, ezzel az első szakasz utolsó állomásának építése is mérföldkőhöz érkezett. Március 1-jétől (szombattól), illetve március 16-ától (vasárnaptól) a Baross tér térségében közlekedő járatok útvonalai az építési munkálatok miatt módosulni fognak.
Budapestnek szüksége van a 4-es metróra
Aki ma Budapesten él és közlekedik, tudja, érzi, hogy a városnak szüksége van az új metróra. Tiszteletben tartva a Magyar Természetvédõk Szövetsége véleményét, úgy gondoljuk, tévednek a 4-es metró megítélésével kapcsolatban. Nagyon szigorú környezetvédelmi szabályok mentén, széleskörű társadalmi vitát követően épül az új földalatti.