A METRÓÉPÍTÉS ÉS A FENEKETLEN TÓ ÁLLAPOTA
Az Origo internetes hírportál cikke szerint elképzelhető, hogy a budai Feneketlen-tó vízszintjének csökkenése, vízminőségének romlása, illetve az észlelt halpusztulás lehetséges magyarázata a 4-es metró állomásainak építése lehet.
A meglehetősen nehezen elfogadható felvetés a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz is eljutott, a további találgatások elkerülése érdekében a mérnök megvizsgáltatja a jelenséget, ám nem tartjuk valószínűnek a metróberuházásnak bármi köze is lenne a tó apadásához, hiszen annak utánpótlása nyugatról, a hegyek felől történik, az alagút nyomvonala tőle délre helyezkedik el. Mind az alagutak, mind az állomásszerkezetek résfalai vízzáróak, a talajvízszint csak akkor csökkenhetne az építkezés hatására, ha a víz az alagútba, vagy az állomásokba betörne, ami viszont nem történt meg. A hasonló építkezéseknek sokkal inkább vízduzzasztó hatása szokott lenni, ahogy a pesti oldalon is folynak ez irányú mérések.
Hasonló jelenség ciklikusan jellemzi egyébként a Feneketlen tó vízszintjét, nem egyszer előfordult már vízszintcsökkenés az elmúlt évtizedekben, jóval a 4-es metró beruházás előtt, éppen ezért építettek be korábban speciális levegőztető berendezést, illetve éppen ezért nem értjük az Őrmezői Közakarat Egyesület felvetését sem.
DRB Metró Projekt Igazgatóság