Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2008. November 24.

FOKOZOTTABB LAKOSSÁGI ÉS EURÓPAI UNIÓS TÁJÉKOZTATÁSBA KEZD A DBR

A Főpolgármesteri Kabinet mai ülésének napirendjén a 4-es metró beruházással összefüggő európai uniós tájékoztatási tevékenység is szerepelt. A cél, hogy a brüsszeli döntéshozók a támogatásról szóló szakmai pályázat pénzügyi és műszaki dokumentációja mellett pontos kiegészítő információkkal is rendelkezzenek a magyar főváros fejlesztési terveiről, közlekedési koncepciójáról és az egyes projektekről. A többnyelvű kiadványok, a brüsszeli és budapesti kiállítások, illetve a különböző szakmai konferenciák költségigénye 80 millió forint, amelyet belső átcsoportosítással biztosít a DBR, így többletköltséget a döntés nem jelent.


2008. November 20.

MEGKEZDŐDÖTT A FŐVÁM TÉRI PERONALAGUTAK ÉPÍTÉSE - MÁRCIUSBAN MÁR BETÖRHETNEK A PAJZSOK

Megkezdődött a 4-es metró Fővám téri állomásához kapcsolódó peronalagutak építése, a munkálatok jó ütemben haladnak. Ma délután tartották az ilyenkor szokásos alagútszentelést.


2008. November 17.

A FÜGGETLEN ELLENŐRZŐ MÉRNÖK KIVÁLASZTÁSA FOLYAMATBAN VAN

A DBR Metró Projekt Igazgatóság továbbra is kitart azon véleménye mellett, hogy csakis a maximális biztonság és a jogszerűség garanciáival dolgozhatnak a 4-es metró kivitelezői. A 4-es metró első szakaszának beruházói feladatairól szóló, a Fővárosi Önkormányzat és a BKV Zrt. között létrejött szerződés értelmében a BKV-nak a Főváros egyetértésével alkalmaznia kell egy független ellenőrző mérnököt a beruházói döntések és beruházás megvalósításának ellenőrzése érdekében, ezt a Főváros által az Európai Beruházási Bankkal között hitelszerződés is előírja. Az európai uniós pályázattal összefüggésben megváltozott finanszírozási feltételeknek megfelelően a független ellenőrző mérnök kiválasztása, feladatainak pontos meghatározása jelenleg folyamatban van.


2008. November 17.

A KEZDETEKTŐL EGYÜTTMŰKÖDIK A DBR A MOZGÁSSÉRÜLTEKKEL

A 4-es metró valóban akadálymentes lesz, hiszen meg kell felelnie az európai uniós elvárásoknak. A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2008. február 22-én írt alá egy elvi nyilatkozatot a Mozgássérültek Budapesti Egyesületével, hogy a sajátos helyzetben lévő leendő utasok véleménye közvetlenül és fokozottabban juthasson el a metróépítő szakemberekhez. A megállapodás egy már meglévő kapcsolat szorosabbá fűzését, egy fokozottabb együttgondolkodást jelent, hiszen a metróépítők már a tervezés fázisába is bevonták a mozgássérültek szakértőit.


2008. November 17.

ELKÉSZÜLT A 4-ES METRÓ ÚJ ÜTEMTERVÉT MEGALAPOZÓ SZAKMAI ANYAG

Az elmúlt időszak műszaki nehézségeit is beépítve elkészítette a DBR Metró Projekt Igazgatóság a 4-es metró beruházás új, ma reális ütemtervét. A Fővám tér, a Gellért tér és az alagútépítés kapcsán felmerült néhány hónapos késedelemmel is kalkuláló, tegnap véglegesedett anyag szerint - ahogy azt a Főváros is mondta korábban - tartható a négy hónapos próbaüzem 2011. év végi lezárása, ahogy a vonal végső átadása is az utazóközönség számára.


2008. Október 17.

HAGYD A KEZED NYOMÁT A MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉREN IS!

A Keleti pályaudvari állomásépítésen szeptember elején nagy sikerű, kétnapos rendezvényt tartott a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Közel ezer önkéntes résztvevő hagyott 4-es metrós zöld színű tenyérlenyomatot a fehérre festett építési palánkokon. A rendezvényt ma, október 17-én az Igazgatóság egy új helyszínen megismétli.


2008. Október 14.

EGYEZTETÉST TARTOTT A MŰEGYETEM ÉS A DBR A CH ÉPÜLET ÜGYÉBEN

Statikailag jelenleg nincs veszélyben a Műegyetem CH épülete – állapodtak meg a DBR Metró Projekt Igazgatóság szakemberei, a mérnökcég, a kivitelező, az épületmozgásokat végző konzorcium képviselői, valamint a bevont független szakértők. A ma reggeli határozat a metróépítéssel összefüggő károk kijavításának felgyorsításáról, a Szent Gellért téri állomásépítés hátralévő munkálatainak előrehozataláról, illetve a további fokozott megfigyelésről is szól.


2008. Október 10.

STATIKAI SZEMPONTBÓL NINCS VESZÉLYBEN A MŰEGYETEM CH ÉPÜLETE

A Műegyetem CH épületének süllyedése nem éri el az előzetes állapotfelmérések nyomán megállapított, szakértők által várt határértéket. Ezt az építkezés kezdete óta zajlott rendszeres és közös helyszíni szemlék is igazolják. A süllyedés természetes kísérőjelensége a régi épületek közelében zajló mélyépítési tevékenységnek. A Műegyetem esetében az épületre ható munkafázisok befejeztével a süllyedés mértéke folyamatosan csökkent, mára stabilizálódott.


2008. Október 6.

FOLYTATJA MUNKÁIT A BAMCO KONZORCIUM ÉS RENDEZŐDIK A FŐVÁM TÉR SORSA

A hét elejétől fokozatosan felveszi a munkát a BAMCO konzorcium, miután átmeneti megállapodás született a DBR Metró Projekt Igazgatóság és a kivitelező között. A Fővám téren kialakult helyzet is hamarosan rendeződik, a Hídépítő a napokban adja be kérelmét az állomás építési engedélyének módosításához. A két műszaki nehézség megoldódásával párhuzamosan időközben megszületett a 4-es metró második szakaszára vonatkozó vasúthatósági engedély.


2008. Szeptember 29.

NŐTT A 4-ES METRÓ TÁMOGATOTTSÁGA

A Marketing Centrum legutóbbi, 2008. szeptember végén budapestiek körében végzett felmérése szerint a korábbi 80 százalékról 84-re nőtt a 4-es metró támogatottsága az elmúlt félévben.