Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A KEZDETEKTŐL EGYÜTTMŰKÖDIK A DBR A MOZGÁSSÉRÜLTEKKEL


2008. november 17.

A 4-es metró valóban akadálymentes lesz, hiszen meg kell felelnie az európai uniós elvárásoknak. A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2008. február 22-én írt alá egy elvi nyilatkozatot a Mozgássérültek Budapesti Egyesületével, hogy a sajátos helyzetben lévő leendő utasok véleménye közvetlenül és fokozottabban juthasson el a metróépítő szakemberekhez. A megállapodás egy már meglévő kapcsolat szorosabbá fűzését, egy fokozottabb együttgondolkodást jelent, hiszen a metróépítők már a tervezés fázisába is bevonták a mozgássérültek szakértőit.

Az elvi megállapodás aláírását követően megkezdődtek az egyeztetések és a megállapodás szövegének együttes kidolgozása. A nyár folyamán a DBR és az MBE megállapodott arról is, hogy az Igazgatóság bevonja meghatározott keretösszeg erejéig a közös munkába a vakok és gyengénlátók, a siketek és nagyothallók, valamint az értelmi fogyatékosok képviselőit is. A DBR felkérte a Mozgássérültek Budapesti Egyesületét, hogy a különböző érdekképviseleteket fogja össze annak érdekében, hogy az Egyesületen keresztül érvényesíthessék kezdeményezéseiket, az MBE ezt vállalta.

Az együttműködési megállapodás javasolt szövegét a DBR elkészítette, az aláírást megelőzően kiderült azonban, hogy a különböző érdekképviseletek külön megállapodást szeretnének kötni. Az Igazgatóság október végén levélben tájékoztatta az MBE elnökét, hogy a vezetőváltás nem befolyásolja együttműködési szándékát. A DBR jelenleg várja a választ arra vonatkozóan, hogy a civilek részéről megoldható-e a közös érdekképviselet, hogy mielőbb megkezdődhessenek az érdemi egyeztetések, ami az Igazgatóság véleménye szerint közös érdek.

A belső beépítést végző vállalkozó szerződéses kötelezettsége, hogy az akadálymentesítés a lehető legteljesebben megvalósuljon. Mind a tervezés, mind a kivitelezés során saját feladatai között bevonja a terület szakértőit a munkákba, hiszen ez a garancia arra, hogy a 4-es metró maximálisan megfeleljen ezen sajátos elvárásoknak. Mindemellett a DBR fontosnak tartja azt is, hogy az elengedhetetlen szerződéses szakértői vélemények mellett a sajátos helyzetben lévő jövőbeli utasok érdekképviseletei is részt vehessenek az ötletek kidolgozásában és megvalósításában, hiszen azok előnyeit a mindennapokban ők fogják élvezni.

Budapest, 2008. november 10.