Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2009. Július 27.

Észrevételek a VEKE „A négyes metróvonal további szakaszainak elemzése” című írásához

Fenti című írás július 6-án került fel a VEKE honlapjára, amikor nyilvánosságra került, hogy vizsgálják a 4-es metró Virágpiaci meghosszabbításának előrehozását és a Thököly úti szakasz két állomásának későbbre halasztását .


2009. Július 6.

ELINDULT AZ ÉSZAKI ALAGÚTÉPÍTŐ PAJZS IS A DUNA ALÁ

Hétfő délután elindulhatott a 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is a Szent Gellért térről a Duna alatt a pesti oldal felé, ahová déli párja éppen egy hete érkezett meg. A folyó alatti sajátos talajviszonyokra készülve a szakemberek egy Hamburgból hozott speciális berendezést is magukkal vittek a pajzsra, amely lehetővé teszi az agyag beragadása esetén a marótárcsa szinte azonnali megtisztítását.


2009. Június 29.

ELÉRTE A 4-ES METRÓ DÉLI PAJZSA A PESTI OLDALT

Hat hét alatt, egy rövid átállítást követően, de jelentősebb műszaki nehézségek nélkül ért át a pesti oldalra a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa. A Fővám téri állomáson még áprilisban elkészültek a meder irányába benyúló peronalagutak, így az állomás zökkenőmentesen fogadni tudta a gépezetet. Északi párja is néhány napon belül nekivághat a folyó alatti, háromszáz méteres szakasznak, és amint megérkezik, láthatóvá válik majd, hogy a kivitelező hogyan fogja tudni ütemezni a pesti oldali alagútépítést.


2009. Június 27.

BIRTOKBA VETTE TEGNAP AZ AMNESZTIA ZENEKAR A 4-ES METRÓT

Újabb koncertnek adott helyszínt június 26-án pénteken az épülő 4-es metró: ezúttal az Amnesztia zenekar választott nem éppen szokványos helyszínt második lemezbemutató koncertjéhez. A Népszínház utcai megállóban, közel 20 méter mélyen dübörgött a „peron rock” Takáts Tamás vendégszereplésével.


2009. Június 16.

ÚJRA FÚR A PAJZS A DUNA ALATT

Ma délelőt újraindulhatott a déli pajzs a Duna alatt. A múlt heti déli pajzs leállását okozó problémákat az alagútépítő társaság szakemberei elhárították, a pajzs marótárcsáját keszonnyomás mellett megtisztították a beragadt agyagtól, a kötött agyagréteget speciális hígító anyag befecskendezése mellett fejtik tovább, így biztonságosan folytatódhat az alagútfúrás a Duna alatt. Ideális esetben a Fővám téri állomást jövő héten érheti el az alagút.


2009. Június 9.

KEMÉNYEBB LESZ AZ EDDIGINÉL A DUNA ALATTI SZAKASZ UTOLSÓ SZÁZ MÉTERE

A pesti oldalhoz közeledve vetőzónába ért a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa és az eddigitől eltérő állagú agyagban kell most dolgoznia, amihez a pajzsberendezést hozzá kell igazítani. A budai oldal építésénél és a Szent Gellért teret elhagyva a Duna alatt is volt egy rövid szakaszon hasonló keménységű agyag, és a megtisztítást követően tudta folytatni a munkát a pajzs. Várhatóan holnaptól a szakemberek keszonnyomás mellett tisztítják majd meg a hozzávetőleg fél méterre visszahúzandó marótárcsát, jelenleg a felkészítésük folyik.


2009. Június 5.

IDÉN IS BUDAPESTRE ÉRKEZIK A WRITE4GOLD GRAFFITI VILÁGVERSENY

10 csapat, 4 kategória, 1 téma és 150 méter megfestett felület - így lehetne jellemezni a világ egyetlen hivatalos graffiti világversenyének szombati közép-európai döntőjét, melynek idén a 4-es metró Népszínház utcai megállója, az építkezést körülölelő palánksor ad otthont. Öt országból mintegy hatvan alkotót és több száz érdeklődőt vár június 6-ára a szervező NeoPaint.hu a legális street art jegyében zajló rendezvényre.


2009. Május 29.

BUKÓSISAKKAL A 4-ES METRÓBAN

A közlekedés fejlődése Magyarországon címmel rendeztek motoros vándorkonferenciát május végére Harley-Davidsonosok. A három napos programsorozat nyitásaként ötven motorral közel százan tettek látogatást a 4-es metró épülő Bocskai úti megállójában, ahol a metróépítés történetével és jelenével, a technológia érdekességeivel ismerkedtek meg.


2009. Május 25.

BUDAPESTRE ÉRKEZTEK A LEGJOBB ALAGÚTÉPÍTŐ SZAKEMBEREK

A világ ötvenhárom országából, közel ezer szakember érkezett a hétvégén Budapestre, hogy a Kongresszusi Központban, az idei Alagútépítő Világkongresszus keretében megismerje a magyarországi mélyépítési projekteket megosztva egymás között a szakmai tapasztalatokat. A négy napon át tartó konferenciasorozat természetesen lehetőséget ad a 4-es metró párhuzamosan és beépített felszín - sőt egy szakaszon a Duna - alatt épülő alagútjainak, az alkalmazott technológiának és a biztonságot elősegítő módszereknek a bemutatására is.


2009. Május 21.

A GELLÉRT TÉRRE TELEPÜL A PAJZSKISZOLGÁLÁS, DE KEZDŐDIK A KIJÁRAT ÉPÍTÉSE IS

A 4-es metró Duna alatti és pesti oldali alagútszakaszainak építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül majd az Etele térről a Szent Gellért térre, ahol az állomás és a mozgólépcső lejtakna építése is folytatódni fog, sőt a kijárat építése is megkezdődik. A munkálatok a Műegyetem rakpart lezárását igénylik majd 2009. május 25-től várhatóan 2010. szeptemberéig. Az alsó rakpart azonban a lezárás idején végig használható lesz.