Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

KEMÉNYEBB LESZ AZ EDDIGINÉL A DUNA ALATTI SZAKASZ UTOLSÓ SZÁZ MÉTERE


2009. június 9.

A pesti oldalhoz közeledve vetőzónába ért a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa és az eddigitől eltérő állagú agyagban kell most dolgoznia, amihez a pajzsberendezést hozzá kell igazítani. A budai oldal építésénél és a Szent Gellért teret elhagyva a Duna alatt is volt egy rövid szakaszon hasonló keménységű agyag, és a megtisztítást követően tudta folytatni a munkát a pajzs. Várhatóan holnaptól a szakemberek keszonnyomás mellett tisztítják majd meg a hozzávetőleg fél méterre visszahúzandó marótárcsát, jelenleg a felkészítésük folyik.

Múlt péntekig hozzávetőleg 190 métert tett meg a Duna alatti 300 méteres szakaszból a déli alagútépítő pajzs, majd közeledve a Fővám téri állomáshoz egy vetőzónába ért, ahol az eddigitől eltérő szerkezetű agyag valószínűleg beleragadt a pajzs marótárcsájába. A vetőzónák környezetében az átlagostól mindig eltérőek a talajviszonyok. A mostanihoz hasonló helyzetek bármikor előfordulhatnak egy metróépítés során, ezekre felkészültek a szakemberek, sőt a 4-es metró alagútépítő pajzsa egyike a világban jelenleg alkalmazott legmodernebb technológiai megoldásoknak, amely lehetővé teszi, hogy a gépet folyamatosan a Budapest alatti, rendkívül változatos talajviszonyokhoz igazítsák a szakemberek.

Most is ez fog történni. A sajátos talajviszonyoknak megfelelően beállított pajzs a tisztítást követően, speciális hígító anyag befecskendezése mellett fog továbbindulni. A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá és amint arról a DBR Metró Projekt Igazgatóság korábban tájékoztatott, várhatóan négy-hat hetet dolgozik majd ezen a szakaszon összesen. Amennyiben sikerül néhány napon belül teljes körűen feltérképezni a pajzs előtti szakaszt és megtisztítani a marótárcsát a rárakódott agyagtól, a tervezett időn belül a pesti oldalra fog érni a gépezet, és az északi párja is elindulhat a meder alá.

Budapest, 2009. június 9.
DBR Metró Projekt Igazgatóság