Hírarchívum
HÉTFŐTŐL BIRTOKBA VEHETIK AZ AUTÓSOK AZ ELSŐ P+R PARKOLÓT AZ ETELE TÉREN
AZ M4-ES METRÓ DÉLNYUGATI VÉGÁLLOMÁSÁNÁL MÉG HÁROM PARKOLÓ ÉPÜL
2015. szeptember 7-étől, hétfőtől már használhatják az autósok azt a P+R parkolót az Etele téren, ami a metróberuházáshoz kapcsolódva a Volán pályaudvar mögötti területen, a Somogyi út meghosszabbításában épült 221 férőhellyel. A modern, őrzött és mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető, 2014 decemberétől mostanra megvalósult parkoló tervezője és kivitelezője nyílt közbeszerzési eljárást követően a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. volt. A beruházás szerződéses összege 171,9 millió forint és európai uniós társfinanszírozással valósult meg. Az új P+R is elősegíti a térség intermodalitását, azaz az egyes közlekedési módok közötti váltás lehetőségét.
KÖZEL 1500 ÚJ P+R PARKOLÓHELY ÉPÜL AZ M4-ES METRÓ KELENFÖLDI VÉGÁLLOMÁSÁNÁL
Az M4-es metróvonal tavaly márciusban átadott első szakaszának legfontosabb célja a belváros tehermentesítése, a felszíni közúti – elsősorban autós – forgalom fokozatos csökkentése. Ebben jelentős szerepet töltenek be a metróberuházáshoz kapcsolódóan épülő P+R parkolók, ahol az agglomerációból, illetve a külső kerületekből érkező autósok egy része lerakhatja járművét és metróval, villamossal, autóbusszal vagy kerékpárral folytathatja útját. A Kelenföld vasútállomás térsége ebből a szempontból kiemelten fontos városrész: az új metróállomás, a majdani autóbusz-terminál, illetve a Budaörsi úti új, kétszintű közúti csomópont mellett itt létesül a legtöbb új parkoló elősegítve a térség intermodalitását, azaz a közlekedési módok közötti váltás lehetőségét.
ÉPÍTÉSZFÓRUM: RÉGI ÚJ FORMÁBAN - SZENT GELLÉRT TÉR
A 4-es metró megépítését megelőző térrekonstrukciós munkálatok elsősorban a közlekedési hálózatokat kívánták racionalizálni, egyszerűsíteni úgy, hogy a tér építészeti arculata megmaradjon. A főváros Duna-parti látványának egyik jellegzetes, sokat fényképezett darabja a Szent Gellért tér, különleges elrendezését két természetes térfala, a Duna és a Gellért-hegy meredek ormai, illetve karakteres épületei adják. Az átépítés során nem kívántak belenyúlni a tér egységes évszázados képébe, egyetlen újonnan épített felszíni darabja a szálloda előterében kiképzett forrásház lett.
ÉPÍTÉSZFÓRUM: ÚJ KAPCSOLAT A DUNÁVAL - FŐVÁM TÉR
A Duna-part és a Kiskörút találkozásában decensen húzódik meg a Fővám tér. Korábban a városlakók és turisták számára legfőbb vonzerejét a Nagyvásárcsarnok jelentette, de a tér most csendesen, alig észrevehető módon, mégis lényegesen megújult. A rekonstrukció nem radikális újraértelmezésre törekedett, mégis funkcionálisan tette élhetőbbé, befogadhatóbbá a teret.
ÉPÍTÉSZFÓRUM: GYALOGOSBARÁT VÁROSKAPU - KÁLVIN TÉR
A megújuló Kálvin téren a gyalogosoknak lényegesen nagyobb tér jut, mint az átépítés előtt. A tér kialakításában jól látszik az a fő elgondolás, hogy az minden irányban megfelelően, akadálymentesen átjárható legyen.
ÉPÍTÉSZFÓRUM: A BAROSS TÉR FELÚJÍTÁSA
A ma már közlekedési szempontból központi helyszínnek számító Keleti Pályaudvar helyszínére és kivitelezésére eredetileg több terv is született, végül az akkori város szélének számító területen kapott helyet.
LÁTVÁNYOS SZERKEZETÉPÍTÉSI MUNKÁK FOLYNAK ŐRMEZŐN
A szerkezetépítési-résfalazási munkák előrehaladásának köszönhetően már közvonalazódnak és láthatóvá is váltak az M4-es metró kapcsolódó felszíni beruházásként épülő új, Budaörsi úti kétszintű közúti csomópont végleges szerkezeti elemei. Az építkezés most zajló fázisáról is készítettünk fotókat.
BUDAPESTEN TARTOTT KONFERENCIÁT A UITP AZ AUTOMATA METRÓKRÓL
2015. május 11-én és 12-én a Budapesti Közlekedési Központ látta vendégül a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UITP) automata vonatvezérlésű metrókkal foglalkozó testületének (Observatory of Automated Metros) éves konferenciáját, ahová a BKV és a DBR szakemberei is meghívást kaptak.
UTOLSÓ FÁZISÁHOZ ÉRKEZETT A SPECIÁLIS TESZTIDŐSZAK AZ M4-ES METRÓ VONALÁN
A SZAKEMBEREK KÉT HÉTEN ÁT UTASFORGALOMBAN IS VIZSGÁLJÁK A RENDSZERT
Utolsó fázisához érkezett az a március közepén indult speciális tesztidőszak az M4-es metró vonalán, amelynek keretében először a végállomásokhoz kapcsolódó üzemi területeken, majd utasok nélkül a teljes vonalon járműkísérői beavatkozás nélkül tesztelték a szakemberek az automata vonatvezérlést. A 2015. április 13-án, hétfőn induló harmadik szakaszban két héten át utasforgalomban is megvizsgálják a rendszer működését, pontosabban azt, hogy fennakadások esetén járműkísérői beavatkozás nélkül a központi, illetve az állomási diszpécserek – modellezve azt az időszakot, amikor már teljesen automata üzemben fognak futni a járművek – mennyi idő alatt tudják az adott hibát megtalálni és elhárítani.
ZAJLANAK A RÉSFALAZÁSI MUNKÁK A BUDAÖRSI ÚTI CSOMÓPONTNÁL
A Sasadi útnál lévő gyalogos felüljáró március elején történt áthelyezését követően megkezdődhettek az M4-es metró projekthez kapcsolódó Budaörsi úti új közúti csomópont majdani gyalogos aluljárójának, illetve visszafordító műtárgyainak résfalazási munkái.