Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2016. Február 22.

MEGKEZDŐDÖTT AZ UTOLSÓ P+R ÉPÍTÉSE AZ M4-ES METRÓ BUDAI VÉGÁLLOMÁSÁNÁL

A VÁRHATÓAN EZ ÉV VÉGÉIG TARTÓ MUNKÁK KERETÉBEN ÚJABB 500 FÉRŐHELY LÉTESÜL

Megkezdődtek a negyedik, azaz utolsó P+R parkoló kivitelezési munkái az M4-es metró kelenföldi végállomásánál. Az új, modern, kerékpárosok és mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető parkoló az őrmezői oldalon, a MÁV használaton kívüli vágányainak helyén épül a tervek szerint 500 férőhellyel. A szerződésben szereplő ütemterv szerint az utolsó parkoló építése 2016 év végéig fejeződik be és várhatóan döntő részben szintén európai uniós forrásból fog megvalósulni.


2016. Február 22.

ÜZEMBE HELYEZTÉK EURÓPA LEGHOSSZABB VEZETŐ NÉLKÜLI METRÓVONALÁT BARCELONÁBAN

Barcelonában üzembe helyezték a vezető nélküli 9-es metróvonal meghosszabbítását: a mintegy 20 kilométer hosszú vonal a városközpontban található egyetemet köti össze az El Prat de Llobregat repülőtér 1-es termináljával. A Siemens automatikus vonatbefolyásoló rendszerrel szerelte fel a vonalat a vezető nélküli működés céljából. Az automatikus vonatvezérléshez használt rendszer valós idejű adatokat szolgáltat a szerelvény helyzetéről és sebességéről, így rövidebb követési idő, nagyobb járatsűrűség és személyszállítási kapacitás érhető el.


2016. Január 6.

MEGKAPTA A VÉGLEGES HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLYT AZ M4-ES METRÓ

Lezárult az M4-es metró utasforgalmi próbaüzeme 2015. december 30-án; a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.


2015. December 10.

ÉPÍTŐIPARI NÍVÓDÍJAT KAPTAK AZ M4-ES METRÓ ÁLLOMÁSAI

A Swietelsky Magyarország Kft.-nek ítélte oda az Építőipari Mesterdíj Alapítvány az idei Építőipari Nívódíjat közlekedési létesítmény kategóriában az M4-es metró állomásainak belső beépítése során végzett színvonalas munkájáért. Az eseményen az M4-es metróberuházás részéről a megbízó BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság, a mérnök Budapest Közút Zrt. és az építésztervező Palatium Stúdió Kft. is elismerésben részesült.


2015. November 30.

KEDD REGGELTŐL HASZNÁLHATÓ A HARMADIK P+R PARKOLÓ IS KELENFÖLDÖN

EZZEL TÖBB MINT 950 FÉRŐHELY ÁLL RENDELKEZÉSRE AZ M4-ES METRÓ VÉGÁLLOMÁSÁNÁL

2015. december 1-jén, kedden reggel megnyílik a harmadik P+R parkoló is az M4-es metró dél-budai végállomásánál: az Etele téri oldalon újabb 247 parkolóhelyet vehetnek birtokba az autósok. A szomszédos, szeptember elején átadott, Somogyi úti parkolóval és a november közepén az őrmezői oldalon megnyílt Péterhegyi úti parkolóval együtt így összesen már több mint 950 új férőhely áll majd rendelkezésre a metróvonalhoz kapcsolódva. A Gyergyógyölgyes utca és a Somogyi út sarkán, a korábbi ideiglenes parkoló helyén épült és most megnyíló új, modern P+R a Somogyi út irányából közelíthető meg és természetesen mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető.


2015. November 16.

ELKÉSZÜLT KELENFÖLDÖN A MÁSODIK P+R IS AZ M4-ES METRÓHOZ KAPCSOLÓDVA

A KÖZEL ÖTSZÁZ FÉRŐHELYES ÚJ PARKOLÓT KEDD REGGELTŐL HASZNÁLHATJÁK AZ AUTÓSOK

Befejeződött a második P+R építése az M4-es metró kelenföldi végállomásánál. A 485 férőhelyes modern, mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető parkoló az őrmezői oldalon biztosítja majd azt, hogy a kerület külső részeiről, vagy az agglomerációból érkezők autójukat lerakva metróval, autóbusszal, villamossal, vagy kerékpárral folytathassák útjukat a belváros irányába. A KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. által mintegy tíz hónapon át végzett munkák szerződéses összege 273,1 millió forint volt és várhatóan teljes egészében elszámolható lesz európai uniós forrásból. Az épülő Budaörsi úti csomópont és a metróvégállomás őrmezői kijárata között elhelyezkedő parkolót 2015. november 17-én, kedden reggel 8 órától használhatják az autósok.


2015. November 12.

ELBONTJA A KIVITELEZŐ A SASADI ÚTI GYALOGOS FELÜLJÁRÓT

SZÁMOS AUTÓBUSZJÁRAT KÖZLEKEDÉSE VÁLTOZIK

A Budaörsi úti csomópont építése újabb állomásához érkezett: 2015. november 14-én este 20 óra és november 15-én reggel 5 óra között (azaz szombatról vasárnapra virradó éjjel) végleg elbontja a kivitelező a Sasadi útnál lévő gyalogos felüljárót és helyette – a majdani végleges állapotnak megfelelően – a bontási munkák kezdetétől már az új gyalogos aluljárót használhatják az arra közlekedők.


2015. Október 16.

LAKOSSÁGI FÓRUMOT TARTOTTAK ŐRMEZŐN

Az M4-es metróberuházáshoz kapcsolódva épülő Budaörsi úti új, kétszintű közúti csomópont munkálatainak aktuális állásáról, a még hátralévő feladatokról, illetve a még várható, jelentősebb forgalmi változásokról tartott lakossági fórumot 2015. október 15-én, csütörtökön a megbízó BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság, a tervező Főmterv Zrt., a mérnök BKK Közút Zrt. és a vállalkozó Swietelsky Magyarország Kft.


2015. Szeptember 25.

HOLNAPTÓL MÁR TELJES MENETIDŐBEN JÁRMŰFELÜGYELŐK NÉLKÜL KÖZLEKEDNEK AZ M4 SZERELVÉNYEI

Végéhez közeledik az M4-es metró utasforgalmi próbaüzeme: a tesztidőszak utolsó fázisaként 2015. szeptember 26-ától, szombattól már a teljes vonalon és a teljes üzemidőben járműfelügyelő nélkül, azaz a végleges üzem szerint közlekednek a szerelvények - a tervek szerint egészen a végleges használatbavételi engedély kiadásáig, amit várhatóan ez év végén ad majd ki a hatóság.


2015. Szeptember 18.

TESZTELÉS MIATT NÉGY VASÁRNAPON ÁT CSAK DÉLELŐTT 10 ÓRÁTÓL KÖZLEKEDIK AZ M4-ES METRÓ

Két szeptemberi és két októberi vasárnap: szeptember 20-án és 27-én valamint október 4-én és 11-én csak délelőtt 10 órakor indul az első M4-es metró. A hajnali üzemkezdettől 10 óráig metrópótló buszokkal lehet utazni a vonalon, amelyek forgalmát a megszokottnál sűrűbben induló 49-es villamos is segíti.