Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

MEGKEZDŐDÖTT AZ UTOLSÓ P+R ÉPÍTÉSE AZ M4-ES METRÓ BUDAI VÉGÁLLOMÁSÁNÁL


2016. február 22.

A VÁRHATÓAN EZ ÉV VÉGÉIG TARTÓ MUNKÁK KERETÉBEN ÚJABB 500 FÉRŐHELY LÉTESÜL

Megkezdődtek a negyedik, azaz utolsó P+R parkoló kivitelezési munkái az M4-es metró kelenföldi végállomásánál. Az új, modern, kerékpárosok és mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető parkoló az őrmezői oldalon, a MÁV használaton kívüli vágányainak helyén épül a tervek szerint 500 férőhellyel. A szerződésben szereplő ütemterv szerint az utolsó parkoló építése 2016 év végéig fejeződik be és várhatóan döntő részben szintén európai uniós forrásból fog megvalósulni.

A kapcsolódó nyílt közbeszerzési eljárást hat cég közül legolcsóbb ajánlattevőként a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. nyerte, a munkák becsült összege nettó 1,06 milliárd forint. A vállalkozó szerződéses feladatait képezi a Kelenföld vasútállomáshoz kapcsolódó nyolc, használaton kívüli MÁV-vágány helyén – a közelmúltban külön szerződés keretében megvalósult bontási munkákat követően – a P+R parkoló megépítése és a hozzá tartozó út-, víz-, közmű-, műtárgy- és magasépítési munkák teljes körű megvalósítása. Ez az építkezés az utolsó, M4-es metróprojekthez közvetlenül kapcsolódó beruházás, mely – úgynevezett áthúzódó beruházásként, hasonlóan a Budaörsi úti csomópont, illetve a másik három parkoló építéséhez – KÖZOP és IKOP forrásból együttesen valósul meg, várhatóan 100%-os támogatási intenzitás mellett.

A metróvégállomás térségében két Etele téri és két őrmezői területen, azaz összesen négy helyszínen – az Európai Unió felé történt vállalásnak és a Fővárosi Közgyűlés döntésének megfelelően – közel 1500 új P+R parkolóhely létesül. Három parkoló építése már befejeződött: az Etele téri oldalon épült parkolókat szeptemberben és decemberben, az őrmezői oldalon kialakított P+R-t pedig novemberben vehették birtokba az autósok összesen több mint 950 új férőhellyel. Ma már az Etele téri parkolók maximális kihasználtság mellett üzemelnek, és a Budaörsi úti csomópontépítés melletti parkoló használóinak száma is folyamatosan nő, azaz egyre többen döntenek úgy, hogy a kerület külső részeiről, vagy az agglomerációból érkezve lerakják autóikat és innen folytatják tovább útjukat a belváros irányába metróval, autóbusszal, villamossal, vagy kerékpárral.

Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság