Keresés    Magyar  Magyar

Az új vonal üzemeléséhez korszerű műszaki megoldásokat és technológiákat magában foglaló, kb. 30-35 éves élettartamra tervezett, az élettartam-költségek (LCC) minimalizálására optimalizált, alacsony karbantartás igényű járműparkot szerzünk be. A járművek fő paramétereikben alkalmasak a budapesti metró 2. és 3. vonala járműparkjának később esedékes cseréjére is.

A beszerzendő kocsik hossz- és szélességi méreteikben a jelenleg üzemelő típusokkal megegyezők lesznek, azonban a 4 kocsis vonatok egyterűek lesznek, azaz az utasok számára is a vonat hosszában átjárhatóak, ami az egyenletes utaseloszlás, az utasok biztonságérzete és - rendkívüli esetekben - az utasok gyors kimenekítése szempontjából komoly előnyöket biztosít.

Korszerű szerelvények

Korszerű szerelvények
Korszerű szerelvények

A járművek könnyűszerkezetes felépítése, korszerű teljesítményelektronikai elemekből felépített háromfázisú aszinkronmotoros villamos hajtásrendszere, visszatápláló fékrendszere energiatakarékos üzemet jelent, aminek kedvező kihatása van a vonal egyéb rendszereinek takarékos méretezésére is (energiaellátás, szellőzőrendszer, stb.)

Az utasterek kialakításánál nagy hangsúlyt kap az utazás kényelme, a biztonság, az esztétikus kialakítás. Szigorú követelményeket fogalmaztunk meg a jármű zajszintjére vonatkozóan, a kocsikban a huzatmentes, hatékony légcserét biztosító szellőzőrendszerre és az egyenletes világítás tekintetében.

A járművek rendszereinek szabályozására korszerű mikroprocesszoros irányítástechnikai rendszer szolgál.

Az irányítástechnikai rendszerhez diagnosztikai rendszer kapcsolódik, melynek segítségével a vonatfelügyelő illetve a járműtelep részére szükséges információk csoportosítva számítógép-ember kapcsolaton keresztül hozzáférhetőek és kiértékelhetők.

A felhasznált anyagokkal szemben tűz- és vandálbiztonság, valamint az újrafelhasználhatóság szempontjából szigorú követelményeket állítunk.