Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

„Újabb állomásához közeledik a 4-es metró” - Indul az állomások építése a pesti oldalon


2007. február 21.


Az Etele térre már megérkezett az alagútépítő pajzs
2007. tavaszától a Fővám téri és a Kálvin téri állomások építésével a pesti oldalon folytatódik a metróépítés. Mindkét állomás építése jelentős forgalomváltozásokkal jár majd az erre közlekedők számára. Először a Kálvin téren indul meg a munka

Az építési helyszínek közelsége miatt a két állomás építését összehangolják a szakemberek így minimalizálható a lezárások és forgalomkorlátozások időtartama. A forgalomváltozások több ütemben lépnek majd életbe. A munka a Kálvin téren indul kisebb lezárással február 26-án. Ezt követően március 5-én a Fővám téri állomás építése is megindul; döntően az egyetem épülete körül zajlik majd a munka. A Kálvin tér teljes lezárására a tervek szerint április 5-étől kerül sor. Az alsó rakpart teljes lezárására májustól lesz szükség.
A kivitelezés során a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a Corvinus Egyetem tanulóit és tanárait, valamint az erre közlekedő budapestieket a lehető legkisebb mértékben zavarja az építkezés. A kivitelező vállalatok folyamatosan tájékoztatják az érintetteket, és egyeztetnek az egyetem képviselőivel is. A beruházás során minden esetben biztosítják a biztonságos ki- és bejutást az egyetemre.
A munkálatok menetéről, a lakosságot érintő változásokról a továbbiakban folyamatosan tájékoztatni fogjuk a környék lakóit és a közvéleményt
További információkhoz juthat az állomásépítésekről és a metróberuházásról a BKV Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán (06-80-406-688), a www.bkv.hu és www.metro4.hu weboldalakon, valamint az Etele téren található 4-es metró információs központban.

(térképes tájékoztató a cikk végén)

Részletek: állomásépítés a Fővám téren és a Kálvin téren, tervezett ütemezés

1. A munka közműkiváltással 2007. február 26-án indul a Kálvin téren, ami csatorna- és vízvezeték építést jelent és csak kisebb forgalomzavarással jár. A Fővám téren 2007. március 5-én, az egyetem épülete előtt (a felsőrakparton) szintén kiváltási munkák indulnak, ez a közúti forgalmat nem befolyásolja.

2. A Kálvin tér lezárásával a legmeghatározóbb változás várhatóan 2007. április 5-étől lép életbe a környéken. Itt ugyanis nagy átmérőjű csatornaépítés kezdődik, majd megindulnak az első jelentősebb út- és járdabontási munkálatok, ami miatt csak a villamospótló autóbuszok közlekedhetnek keresztül a téren, azok is gyakran csak egy sávon, váltakozó irányban.
A Kálvin tér lezárása, kisebb-nagyobb változásokkal egészen 2008 végéig marad érvényben, amíg a metróállomás szerkezetépítése befejeződik. Ebben az időszakban a villamospótlást a budai oldalon már jelenleg is közlekedő pótló-buszok oldják majd meg, melyek meghosszabbított útvonalon a Deák Térig járnak majd. Várhatóan 2007. áprilisától 2008. végéig a 83-as trolibusz ideiglenesen, megváltozott nyomvonalon közlekedik.
Az autósok a Baross utcából a Múzeum körút és a Kecskeméti utca felé közlekedhetnek, a Múzeum körútról a Kecskeméti utca és az Üllői út felé haladhatnak.

3. A következő jelentős lépés a Fővám téri állomás aluljáró szerkezetépítésének megindítása, melyre várhatóan 2007. május közepén kerül sor. Ekkor lesz szükség az alsórakpart teljes lezárására a Közraktár utcától az egyetem előtt egészen a Belgrád rakpartig. Az autósok alternatív útvonalakon, javasoltan a Vásárcsarnok felé a Vámház körút keresztezésével folytathatják útjukat a Belgrád rakparton.. Az építkezés miatt az autósok 2007. május közepétől várhatóan 6 hónapig nem használhatják az alsó rakpartot.
2007. augusztus 21-től megindul az állomás és aluljáró építése miatt szükséges közműkiváltás a Belgrád rakparton, valamint a Fővám téren.
Az állomásépítés miatt 2007. novemberétől teljesen le kell majd zárni a felső rakpartot is az egyetem előtt, így ott megszűnik a parkoló. Ezalatt a Belgrád rakparton és a Fővám tér Déli oldalán zajló közműkiváltási munka kiteljesedik és nagyobb terület lezárását teszi szükségessé, de ez a forgalmi rendet csak kis mértékben érinti majd. A 2-es villamos várhatóan az építkezés megindulása után még fél évig jár majd az eredeti útvonalán.

4. A Szabadság-híd teljes lezárására várhatóan 2007. augusztus 21-én kerül majd sor. Már a hídlezárás előtt, várhatóan 2007. július végétől a villamos forgalmat helyreállítják a budai oldalon, a Fehérvári úton. Ezzel ismételten bekapcsolódhat a 47-es és 49-es villamos a Bartók Béla útra.
A hídlezárás miatt az érintett villamosok és a villamospótló buszok útvonala megváltozik és megszűnik a Lónyay utcai ideiglenes végállomás. A 47-es villamos a budai 19-es vonalán közlekedik majd a 49-es villamost, pedig pótlóbuszok helyettesítik a budai és a pesti oldal között.

Annak ellenére, hogy a terelésekkel a legideálisabb útvonalakat jelölik ki a szakemberek, a környék forgalmi kapacitása jelentősen csökken majd. Ezért minden budapestit arra kérünk, hogy lehetőleg kerülő úton, alternatív útvonalakon közlekedjen főleg az alsó rakpart, a Vámház körút és a Szabadság híd környékén.
Az építkezések során nemcsak metróállomások és alagutak épülnek, hanem megújulnak az érintett utak, terek is. Az utakat, villamosvágányokat, parkolókat és a Szabadság hidat a XXI. század elvárásainak megfelelően a legkorszerűbb módon újítják fel, állítják helyre. Átépül és megszépül a Kálvin tér, a Fővám tér és az Egyetem környéke is. A munkálatokat korszerű gépekkel, a legbiztonságosabb technikával végzik a szakemberek.