SZENT GELLÉRT TÉR: A LEGBEFOGADÓBB
Miután 1996-ra, a vasúthatósági engedélyezési terv elkészültével a metró vonalvezetése és az állomások pontos elhelyezkedése kikristályosodott, onnantól kezdve minden alapvető paraméter adott, jóformán kőbevésett volt. az építésztervezők ekkor kezdhették kialakítani az állomások képét.
A metró építészetére kiírt pályázat nyertese, az Erő Zoltán vezette Palatium Stúdió ekkor bő tízéves alkotófolyamat-kísérletbe kezdett, amibe nagyvonalúan bevonták a pályázaton résztvevő több másik irodát, kollégát is. A hálózatos tervezési folyamat elején megállapított sarokkövek adták meg a tíz állomás egységét, de a különböző tervezői elképzelések szabadságából születtek meg az egyedi, de az egységbe jól illeszkedő állomások. Ennek a közös alkotófolyamatnak talán a legjobb képviselője a sporaarchitects által tervezett két Duna-parti állomás.
A cikk folytatása az epiteszforum.hu weboldalon:
http://epiteszforum.hu/szent-gellert-ter-a-legbefogadobb1
Fotó: Bujnovszky Tamás