Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Sajtóközlemény


2006. január 24.

Aláírták a 4-es metró alagútépítési szerződését.
2005. december 12-én zárult le a négyes metró alagútépítését is tartalmazó közbeszerzési eljárás.

A legolcsóbb ajánlatot benyújtó TAISEI Corporation elnevezésű vállalkozást az eljárásból ki kellett zárni, mert ajánlata nem felelt meg a közbeszerzési törvény előírásainak. Így a tendert a francia, német, osztrák és magyar tagokból álló Bamco konzorcium nyerte.

A TAISEI Corporation az eredményhirdetést követően jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB), mivel a vállalkozás úgy ítélte meg, hogy ajánlatában nem sértette meg a közbeszerzési törvényt, így jogtalanul zárták ki az eljárásból. A KDB 2006. január 20-ai keltezésű határozatát a mai napon, 2006. január 23-án vette kézhez a BKV ZRt.

A Döntőbizottság a TAISEI Corporation kérelmét elutasította. Ezért, az alagútépítés mielőbbi megkezdése érdekében a BKV ZRt. a mai nappal aláírta a négyes metró alagútépítésére vonatkozó szerződést.

A szerződés összege mintegy 207 millió euró, a teljesítés határideje az aláírástól számított 143 hét (két év, kilenc hónap és három hét). A két darab, egyenként 7,3 kilométeres alagút megépítésén kívül a Bamco feladata lesz az Etele téri pajzsindító akna, a Szent Gellért téri állomás szerkezete, valamint egy vonali főszellőző és több összekötő alagútszakasz megépítése.

Budapest, 2006. január 23.