Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Hírarchívum

2015. Március 25.

VIRTUÁLIS SÉTA AZ M4-ES METRÓBAN

Mostantól virtuálisan is bejárható az M4-es metró teljes vonala. A túra keretében a Kelenföld vasútállomástól indulva egészen a Keleti pályaudvarig a vonal összes állomása megtekinthető.


2015. Március 24.

MÁRCIUS UTOLSÓ HÉTVÉGÉJÉN PÓTLÓBUSZ JÁR AZ M4-ES METRÓ HELYETT A VÉGLEGES HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLYHEZ SZÜKSÉGES TESZTEK MIATT

2015. március 28-án és 29-én, szombaton és vasárnap – hatósági tesztek miatt – nem közlekedik az M4-es metró, a vonalon metrópótló busszal, valamint az ilyenkor napközben a szokásosnál kétszer gyakrabban közlekedő 47-es és 49-es villamossal lehet utazni. Második szakaszához érkezett az a speciális, járműkísérői beavatkozás nélküli tesztidőszak, ami március közepén kezdődött az M4-es metró vonalán.


2015. Március 9.

ÁTHELYEZTE A KIVITELEZŐ A SASADI ÚTI GYALOGOS FELÜLJÁRÓT

Az M4-es metró projekt kapcsolódó felszíni beruházásaként a Budaörsi úti új, kétszintes csomópont építésének következő fázisához – a résfalazási munkák mielőbbi megkezdése érdekében – áthelyezte a kivitelező a Sasadi útnál lévő gyalogoshidat 20 méterrel a városközpont irányába.


2015. Február 9.

A FŐVÁM TÉR ÉS A SZENT GELLÉRT TÉR MEGÁLLÓK AZ ÉV ÉPÜLETEI

Az M4-es metró Fővám tér és Szent Gellért tér állomásai nyerték köztéri kategóriában a Building of the Year 2015 díjat a spanyol, portugál és angol érdekeltségű ArchDaily építészeti honlap szakmai versenyében – ezzel újabb sikert ért el a magyar építészszakma nemzetközi viszonylatban.


2014. December 1.

ÚJABB ÉPÍTÉSZETI ELISMERÉSEK BUDAPEST ÚJ METRÓVONALÁNAK

A nemzetközi – bosnyák, osztrák és román – előzsűri véleménye alapján a döntősök közé kerülve végül negyedik helyen végzett az M4-es metró „A Média Építészeti Díja” elevezésű megmérettetés idei rendezvényén. Ezzel párhuzamosan jelenleg a nyolcadik helyen áll a Szent Gellért tér állomás egy nemzetközi weboldal nyílt és még jelenleg is zajló szavazásán, ahol a világ legszebb metrómegállóit gyűjtötték csokorba.


2014. Október 22.

ÚJABB ÜTEMÉHEZ ÉRKEZETT A BUDAÖRSI ÚTI KÖZÚTI CSOMÓPONT ÉPÍTÉSE

AZ ÉRINTETT SZAKASZON SÁVELHÚZÁSOKRA ÉS SEBESSÉGKORLÁTOZÁSRA KELL SZÁMÍTANI

Az M4-es metróvonalhoz kapcsolódó felszíni beruházás újabb szakaszához érkezik a Budaörsi úti új közúti csomópont építése. Az augusztus végén indult előkészítést követően, 2014. október 26-án 6 órától ideiglenes útépítésekkel, jelentős közműkiváltásokkal folytatódik a fejlesztés. Az építkezés 2015 decemberéig tart, ez idő alatt a közlekedési csúcs idején a közúti forgalom továbbra is a megszokott 2x3 forgalmi sávon haladhat, de sávelhúzásokkal, -szűkítésekkel és 50 km/órás sebességkorlátozással.


2014. Szeptember 12.

KELETI PÁLYAUDVAR: A BETONBEMUTATÓ

A Baross tér a főváros egyik legösszetettebb közlekedési tere. A metróépítéssel és a tér megújulásával esély rajzolódott ki egy integrált, többfunkciós, jól működő térség kialakítására. Ami azonban Kelenföldön jó irányban indult el, a Keleti pályaudvarnál elakadt. Bán Dávid írása.


2014. Szeptember 10.

II. JÁNOS PÁL PÁPA TÉR: AZ IPARI

A főváros egyik legnagyobb terének sarkában árválkodó állomás leginkább a környező utcák kiszolgálásra létesült. A felszín alatti hatalmas, háromdimenziós négyzethálós terét az ipari jelleg és a funkcionalizmus uralja. Megnéztük, mennyire. Bán Dávid írása.


2014. Szeptember 8.

RÁKÓCZI TÉR: AZ ENIGMATIKUS

A nyüzsgő Nagykörút mellett elterülő Rákóczi téren, a fák árnyékában csendesen bújik meg egy metróállomás. A felszínen optikai játszótérrel indul, de alább ereszkedve sem árt nyitva tartani a szemünket és egy kicsit elmerengenünk az apró részleteken. Bán Dávid írása.


2014. Szeptember 7.

KÁLVIN TÉR: AZ IDŐALAGÚT

A Belváros délkeleti sarkában különös időkapszula került a föld alá. A 3-as és a 4-es metró állomásainak közel 40 évnyi építészeti kontrasztja néz farkasszemet egymással. Az 1976-os metróátadáskor már tervezték a folytatást, de szalagot csak most vághattak újra a Kálvin tér alatt. Bán Dávid írása.