Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

November 30-tól újra járható a Műegyetem rakpart


2007. november 19.

A 4-es metró Szent Gellért téri állomásának építése miatt 2006. májusában zárták le a Műegyetem rakpartot. A fontos közlekedési útvonalon november 30-ától 2x1 sávon újraindulhat a forgalom.

November végére elkészül a Szent Gellért téri metróállomás teljes „dobozszerkezete”, az alaplemezt kivéve az összes belső kitámasztó födémekkel. Továbbá a Szent Gellért téren és a Budafoki út torkolatában a kijárati műtárgy építéséhez szükséges közműkiváltások is befejeződtek, így a forgalom irányonként 2x1 sávban megindulhat.

Az építkezés kezdete után, 2006 tavaszán bukkantak rá a szakemberek egy olyan túlfolyó csatornára, ami nem volt feltüntetve egyetlen térképen sem. A Gellért fürdőből érkező földalatti csatorna éppen az állomás egyik falát keresztezte volna. Továbbá a résfal építése közben feltárásra és elbontásra kerültek egy, a ’70-es évek közepéig működő benzinkút maradványai. A nem várt események miatt szükség volt az eredeti tervek átdolgozására, újbóli engedélyeztetésére, ami időveszteséggel járt. Az engedélyeztetési eljárás nem várt módon elhúzódott. Az időveszteség csökkentése miatt szükség volt a technológia és az eredeti munkaterv átalakításra. A szükséges munkákat csak úgy lehetett biztonságosan elvégezni, ha a teljes munkaterület a tervezetnél tovább marad lezárva.

Az állomásépítésen a jövőben tovább folytatódik,a munka, de a nagy része már a föld alatt zajlik majd.
Eddig is és a jövőben is kiemelt figyelemben részesül a termálvizek védelme. A Szent Gellért téren a szakemberek egy 250 méter mély figyelő kutat is építettek, ami az építkezés ideje alatt és annak végeztével is folyamatosan ellenőrzi majd a hévizek állapotát.