Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

NEM VALÓSZÍNŰSÍTHETŐ ÖSSZEFÜGGÉS A METRÓÉPÍTÉS ÉS A FENEKETLEN TÓ APADÁSA KÖZÖTT


2008. április 22.

A 4-es metró beruházást felügyelő DBR a Mélyépterv Kft. szakembereivel megvizsgáltatta a Feneketlen tó apadásának körülményeit. A vizsgálati anyag szerint „nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a vízszintcsökkenés a csapadékhiányos időjárásnak köszönhető, nincs köze a 4-es metró építkezéseihez”.

A felvetés, miszerint a beruházás miatt apad a Feneketlen tó, a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz is eljutott, a további találgatások elkerülése érdekében a mérnök megvizsgáltatta a jelenséget. A felkért szakértők nem tartják valószínűnek, hogy a metróberuházásnak bármi köze is lenne a tó apadásához. A víz utánpótlása nyugatról, a Gellért hegy felől történik, az alagút nyomvonala pedig tőle délre helyezkedik el. Mind az alagutak, mind az állomásszerkezetek résfalai vízzáróak, a talajvízszint csak akkor csökkenhetne az építkezés hatására, ha a víz az alagútba, vagy az állomásokba betörne, ami viszont nem történt meg. A hasonló építkezéseknek sokkal inkább talajvízszintet emelő hatása szokott lenni, ahogy a pesti oldalon is folynak ez irányú mérések.

Hasonló jelenség ciklikusan jellemzi egyébként a Feneketlen tó vízszintjét, nem egyszer előfordult már vízszintcsökkenés az elmúlt évtizedekben, jóval a 4-es metró beruházás előtt - éppen ezért, a halpusztulást megelőzendő - építettek be korábban is speciális levegőztető berendezést.

DRB Metró Projekt Igazgatóság