Metróépítés a Keletinél (FORGALMI VÁLTOZÁSOK; a 4-es Metró munkálatai újabb állomáshoz érkeztek)
Az új metró I. szakaszának ideiglenes végállomása a Keleti pályaudvaron lesz. Itt csatlakozik majd a 2-es és a 4-es vonal. Az állomásépítés kivitelezése május 10-én indul közműkiváltási munkálatok elvégzésével.
Az építkezés első szakaszában a kivitelező vállalatok áthelyezik azokat a csatorna-, víz-, gáz- és elektromos vezetékeket, amelyek útban lennének az állomásépítés során.
Május 10-én a VII. kerületben a Thököly út érintésével a Garay utcában Hernád utca és a Rottenbiller utca közötti szakaszon egy jelentős vízvezeték kiváltása szükséges. A munka előre láthatóan június 20-ig fog tartani. Az érintett területeken részben szünetel az autós forgalom, illetve megszűnik a parkolási lehetőség.
Május 20-tól két hónapon keresztül, július 20-ig egy földfelszín alatti optikai kábel kiváltására kerül sor a Baross tér körül. A munkálatok a Fiumei úttól kezdődnek a Rákóczi utat keresztezve a Rottenbiller utcáig. A Rottenbiller utcából a Garay utcán és a Bethlen Gábor utcán keresztül a Péterffy Sándor utcáig tart a kábel kiváltása. A munkálatok út- és járdafelbontásokkal, félpályás útlezárásokkal járnak együtt.
Az állomás szerkezet a Thököly út alatt helyezkedik el, az úttal közel párhuzamosan. A majdani állomásépítéshez szükséges forgalomterelést már most előkészítik. Először a Baross tér Fiumei út és Rákóczi út közötti szakaszán május második felében, szegélykorrekcióval indul a munka, ami járdaszakaszokat és forgalmi sávokat érint.
A munkálatok második szakasza még több közműkiváltással jár együtt, amelyek tervezés alatt vannak, megvalósításuk őszre várható. Ezek után kezdődhet meg majd a tényleges állomásépítés. Ekkor, az úgynevezett résfal építési módszerrel készülnek majd meg az állomás külső falai a felszín alatt.
Hamarosan, május végén átadják a 2-es metróvonal Keleti pályaudvari állomásának második kijáratát, melyet még 2005-ben kezdtek el megépíteni. Az új kijáratra azért is szükség van, mert a most üzemelő kijáratot az új állomás építése miatt le kell majd zárni.
A 4-es metró alagútjai a meglévő metróalagutak felett haladnak majd el. Az új metróállomás megépítése után a Baross tér teljesen átalakul. Megújul és átrendeződik a felszíni közlekedés, megszépül az aluljáró rendszer, gyorsul és színvonalasabbá válik a tömegközlekedés. Az állomásépítés szerkezetének befejezése 2009. őszére várható.