Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Megérkezett a második pajzs a Tétényi úti állomásra


2007. október 25.

A második alagútépítő pajzs is elérte a Tétényi úti állomást 2007. október 25-én. Az első pajzs 2007. szeptember 13-án törte át a falat. Az elkészült alagutak hossza így már összesen 1,5 kilométernél is több.

Az északi – Éva – alagutat építő második pajzs beérkezését némileg hátráltatta, hogy az állomás szellőjének építése közben földomlás történt. A beomlással járó problémákat először biztonságosan el kellett hárítani. Az üreget könnyű betonnal töltötték fel, így maximális biztonság mellett kerülhetett sor a szellőző kialakítására és a Bochkor névre keresztelt pajzs beérkezésére.
A Kelenföldi pályaudvart és a Tétényi úti állomást összekötő alagútszakaszok hossza 733,5 méter, egy-egy alagút 489 alagútgyűrűből áll. Ez azt jelenti, hogy 5 868 darab, egyenként több mint 3,5 tonna súlyú tübbinget építettek be az alagútba, amelynek megépítéséhez körülbelül 50 000 köbméter föld kitermelésére volt szükség.
A pajzs várhatóan 2-3 hétig marad az állomásdobozban. Az egyik fúrófej mindig előrébb halad, mint a másik. Így minimalizálhatóak az építéssel járó felszíni mozgások, sülyesdések. A déli alagutat építő Boros névre keresztelt pajzs néhány hét pihenő után, pár nappal ezelőtt kezdte meg újra a munkát a majdnem másfél kilométerre lévő Bocskai úti állomás felé, amelyet jövő év elején fog elérni. Ez lesz a leghosszabb egybefüggő alagútszakasz.
A Tétényi úti állomás különlegessége, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak egészen a peronszintig juthatnak, természetes fényt biztosítva az állomáson. Az állomást úgy alakították ki, hogy az aluljáróhoz könnyen csatlakozhasson az Etele út és Tétényi út sarkára tervezett új üzletközpont. Amint a pajzsok elhagyják a betondobozt, megindul az állomásszerkezet építésének befejezése, majd végül annak belső beépítése is.

A Tétényi úti állomás adatai
Állomási doboz hossza: 105 m
Peron hossza: 80 m
Hasznos peronfelület: 1100 m2
Felszín alatti mélység: -14,5 m
Mozgólépcsők száma: 4+2
Liftek száma: 2
Kijáratok száma: 1
Állomás típus: középperonos