Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Már korrigálták a 4-es metró terveit


2004. január 6.

A beruházó teljesíti a környezetvédelmi engedély kikötéseit

A budapesti 4. számú metróvonal vasúthatósági engedélyezési eljárása - mely lényegében a létesítési engedély - 1999 februárjában kezdődött meg a Fővárosi Közlekedési Felügyeletnél. Az eljárás során felvetődött kiegészítések, hiánypótlások iránti igények túlnyomó része rendezésre került 2001-ig, amikor a jogerős környezetvédelmi engedély kiadásáig az eljárást a hatóság felfüggesztette. A jogerős környezetvédelmi engedély 2003 novemberében született meg, így a Fővárosi Közlekedési Felügyelet erről decemberben értesülve folytathatta az eljárást.

Az eljárás felfüggesztésének ideje alatt természetesen a metróvonal előkészítésének munkái nem álltak le, több, új módszerekkel elvégzett vizsgálat, méréssorozat, tanulmány eredményei egészítették ki a korábbi ismereteket, ezek jelentős része meg is haladja azt a szintet, ami az engedélyezési eljárás alapvető igénye. Ezen új ismeretek birtokában a beruházó javaslatot tett a metróvonal néhány műszaki jellemzőjének optimalizálására, változatására, a minden beruházásnál számításba veendő kockázati tényezők további csökkentésére. Ezek közé tartozik a vonalvezetés kismértékű korrekciója a Duna alatti átvezetésnél, egyes állomások helyzetének minimális eltolása, építéstechnológiai lehetőségek kombinálása.

E változtatási javaslatokat a környezetvédelmi engedély kiadásánál az érintett hatóság már figyelembe vette és jóváhagyta. Ezek átvezetése a vasúthatósági engedélyezési tervdokumentáción megtörtént, a változtatásokat tartalmazó anyagot a beruházó 2003 karácsonya előtt a Fővárosi Közlekedési Felügyeletnek benyújtotta.

A Fővárosi Közlekedési Felügyeletnek az eljárás folytatásakor közölt hiánypótlási listáján szereplő feltételek egy része már teljesült, a többi mielőbbi kielégítésére rövid határidőn belül sor kerül.

Minden remény megvan arra, hogy a Fővárosi Közlekedési Felügyelet által jelzett határidőt megelőzően az összes szükséges dokumentum birtokában az engedélyezési eljárás döntő lépését jelentő közigazgatási bejárás kitűzhető és megtartható lesz, melynek eredményeképpen az engedélyezési eljárás eredményesen lezárulhat.

Gulyás László projektigazgató

BKV Rt. DBR Metró Projekt Igazgatóság