LETETTÉK A 4-ES METRÓ KELENFÖLDI JÁRMŰTELEPÉNEK ALAPKÖVÉT
A járműtelep látványterve
Megkezdődtek a 4-es metró kelenföldi járműtelepének kivitelezési munkálatai: a beruházó DBR és az építést végző Swietelsky ma délelőtt közösen rakta le a hatalmas alapterületű épületegyüttes jelképes alapkövét. A metróvonal diszpécserközpontját is magában foglaló, rendkívül modern létesítmény két év alatt fog megépülni és fő feladata a 4-es metróvonal teljes körű kiszolgálása lesz.
Az új metróvonal járműtelepének megépítésére tavaly nyáron kiírt tendert nyílt közbeszerzési eljárás keretében a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte meg öt cég közül. A 11,5 milliárdos szerződés megkötésére ez év áprilisában került sor. Az előkészítő munkálatokat követően, a jogerős építési engedély birtokában most a tényleges kivitelezés is megkezdődhet az Andor utca - Etele tér - Borszéki utca által határolt több mint 6 hektáros terülten. A járműtelep építményeinek összterülete megközelíti majd a 20.000 m2-t. A szerződés szerinti kivitelezési idő 107 hét, azaz 2011. júniusára fog a tervek szerint a teljes járműtelep elkészülni, melynek járműtároló csarnoka várhatóan már 2010. végén helyet fog tudni adni a 4-es vonalra kerülő új Alstom szerelvényeknek.
Az 1.500 m2-es pályafenntartási épület mellett az 5.000 m2-en elterülő központi épület földszintjén kapnak majd helyet a javító műhelyek, a 8 emeletes toronyház 900 m2-es szintjein pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes 4-es metróvonal forgalmát. A járműtároló épület a legnagyobb a maga 11.000 m2-es alapterületével. Ez összesen 100 metrókocsi befogadására lesz alkalmas, amely kapacitás később lehetővé teszi majd a Bosnyák térig tervezett második, illetve a budaörsi virágpiacig tervezett harmadik szakasz szerelvényeinek kiszolgálását is. A járműtelep felszereltsége a teljesen automatikus - vezető nélküli - metróhoz illeszkedik, azaz a járművek telepen belüli mozgatását is a számítógépes vonatbefolyásolási rendszer fogja végezni.
Budapest, 2009. július 28.
DBR Metró Projekt Igazgatóság