Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

KLADOS GUSZTÁV SZEREPÉRŐL


2009. szeptember 16.

Klados Gusztáv dolgozott a budapesti 2-es és a 3-as metró építésén, majd Kalkuttában az ottani metróépítésen, főépítésvezetőként a Franciaországot Angliával összekötő La Manche Csatorna alatti ún. „Csalagút” építésén. Ezt követően építésvezető volt a dél-afrikai Lesothoban, ahol az északi vízszállító alagút egy szakaszát építette, majd az athéni metró 2-es és 3-as vonalának főépítésvezetőjeként tevékenykedett. Innen Szingapúrba került, ahol az ottani mélyalagutas főgyűjtőcsatorna rendszer építési munkálatait irányította. Öt éven át volt a maláj főváros, Kuala Lumpur gigantikus SMART projektjének vezetője, majd egy rövid új-delhii kitérőt, egy ottani repülőtéri expressz metrót követően 2008. júniusában jön haza Magyarországra.

Kezdetben operatív projektmenedzserként vett részt a 4-es metró építésének irányításában, majd a Fővárosi Közgyűlés egyhangú döntését követően 2008. novemberétől a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója, továbbra is ellátva az operatív projektmenedzseri, sőt a területért felelős korábbi vezérigazgató-helyettesi feladatokat is. Foglakoztatásához a Pénzügyminisztérium, az Európai Beruházási Bank és az Európai Unió is hozzájárult. Fizetése kezdetek óta nyilvános, mindenki által ismert volt. A közcégek vezetői és menedzseri között Klados Gusztáv valóban kivételnek számít. Az ő fizetését ugyanis nem a magyar cégvezetőkével kell összehasonlítani, hanem a nemzetközi bérekkel. Sokak szerint világ 10 legjobb alagút- és metróépítő szakembere közé tartozik. A jelenlegihez hasonló fizetést hagyott korábbi munkahelyén, és egy, a mostaninál anyagilag kedvezőbb ajánlatot mondott vissza, amikor megkereste a budapesti városvezetés, hogy térjen haza Magyarországra.

A tudása egy olyan speciális szaktudás, amit megfizetnek nemzetközi piaci áron, vagy ha nem, nem kapják meg. Nem csak a számtalan kivitelező munkájának összehangolása a feladata, az egyre szaporodó, világviszonylatban is elismert jogászok által hatalmas tapasztalattal megfogalmazott kivitelezői többletköveteléseket, illetve az ezzel járó krízishelyzeteket is kezelnie kell. Amióta ő irányítja a 4-es metró projektet, több milliárd forintot spórolt meg a fővárosnak, például azzal, hogy megtalálta a megfelelő műszaki megoldást a Fővám téri állomás peronalagútjainak megépítésére, vagy azzal, hogy számos kivitelezői követelésről bebizonyította azok indokolatlanságát, gondoljunk csak a BAMCO-val folytatott jogvitára. Egyetlen jó döntésével akár az egész éves fizetésének többszörösét is megspórolhatja a Főváros számára. Egyébként, ha éves szinten vizsgáljuk, már nem igaz, hogy ő keres a legtöbbet a közcégek vezetői közül, hiszen Klados Gusztáv nem kap a fizetésén túl semmilyen prémiumot, ami nyilvánvalóan hozzájárult a „listán” elfoglalt helyéhez.