Kiemelten figyelnek és vigyáznak a védett fákra a metróépítők
A metróépítés során kiemelt szempont, hogy ne kerülhessen sor védett fák kivágására.
A Rákóczi téri állomás tervezése során például az egész építkezés technológiáját úgy választották meg, hogy a három, védett platán fát ne kelljen kivágni. Ezt úgy értük el, hogy az egyik fa esetében az állomás kontúrját szűkítettük le, a másik két fa alatti területre eső állomás-rész pedig a felszín alatt, bányászati módszerrel épül. Ez az állomásépítés kivitelezésének költségeit ugyan növeli, de a környezetvédelem a metróberuházásnál minden esetben kiemelt és fontos kérdés. Így volt ez például az előkészítő beruházások során például a Bartók Béla út felújításakor is. Mint ismert a védett fákat ott is, szó szerint „megkerülte” a beruházás. Egyetlen védett fának sem esett baja.
A Rákóczi téren csak nem védett fák kivágására kerülhet sor, a tervek szerint összesen 22 (betegség miatt 4 db., az építés miatt 18 db.) darab. Ezek helyére, pedig jóval több összesen 140 új fát ültetnek majd a beruházók.