Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Késik a 4-es metró építése


2003. október 2.

A környezetvédelmi engedély ellen benyújtott civil szervezeti panaszok miatt már két és fél hónapot csúszik a 4-es metró építésének megkezdése, a 2008 év végi befejezést azonban mindez még nem befolyásolja - közölte Gulyás László.

A Levegő Munkacsoport eljárási hiányosságokat vélelmez, s garanciát kér arra, hogy a beruházás az ígéreteknek megfelelően valósul meg.

A BKV Rt. DBR Metró Projekt igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy szerdán a környezetvédelmi hatósághoz beadták azt a szakmai észrevételüket, amellyel cáfolják a panaszosok, köztük a Levegő Munkacsoport álláspontját. Az igazgató tudatta, ha januárnál tovább csúszik a szakhatósági engedélyek kiadása, akkor komolyan felül kell vizsgálniuk a beruházás építésének ütemtervét. Hozzátette: a környezetvédelmi hatósági engedély után kaphatják csak meg a vasúthatósági engedélyt, s ennek beszerzése várhatóan további két hónapig eltart.

A beruházás megkezdéséhez elengedhetetlen az is, hogy a szakhatósági engedélyek kiadásáig létrejöjjön az állam és a főváros közti finanszírozási szerződés. Ez utóbbiról folyamatosan egyeztet a tárca és a főváros.

A Levegő Munkacsoport egyebek közt eljárási hiányosságokat vélelmez, s garanciát kér arra, hogy a beruházás az ígéreteknek megfelelően valósul meg.

Egy, az Erzsébetvárosban működő civil szervezet pedig a nyomvonalnak egy szakaszát kifogásolja. Nem értenek egyet azzal, hogy nagy járműfordító épüljön a Thököly út alatt. Gulyás László ennek kapcsán közölte, hogy átterveztetik ezt a szakaszt, mivel megítélésük szerint van remény arra, hogy a kormány döntést hoz a metró Bosnyák térig való megépítéséről.

Forrás: MTI