Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Jogerős a környezetvédelmi engedély


2003. november 28.

Megkapta a végleges környezetvédelmi engedélyt a 4-es metró, lezárult egy több mint ezer napig tartó egyeztetési folyamat - jelentette be tegnap Demszky Gábor főpolgármester... - írja a Népszabadság.

Az engedély feltételeit jelenleg is tanulmányozzák a városházán, az elsőfokú határozathoz képest nincsenek alapvető változások - tette hozzá.

A főpolgármester rámutatott, hogy az elsőfokú engedélyt megtámadó civil szervezetek kifogásait - a Levegő Munkacsoportét és egy erzsébetvárosi társaságét - nem találta megalapozottnak a hatóság.

Demszky hangsúlyozta, hogy a környezetvédelmi hatóság által igényelt változtatásokat átvezették a terveken; ennek megfelelően - többek között - kismértékben módosították a Szent Gellért tér és a Fővám tér között, a Duna alatt haladó nyomvonalat.

A metróberuházást illetően a következő lépés a vasúthatósági engedélyezési eljárás lesz. Az ehhez szükséges szakhatósági nyilatkozatokat már megszerezte a főváros. A vasúthatósági engedélyt legkorábban februárban kaphatja meg a 4-es metró. Ha időközben sikerül nyélbe ütni az állam és a főváros közötti szerződést a beruházásról, a földalatti 2008-tól már szállíthatja az utasokat.

A Bocskai úti metróállomásnál három héten belül befejeződik a munka, és újjászületik a környék - jelentette be Demszky. A főváros a 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni munkálatokra 35 milliárd forintot költ, ennek jelentős része Dél-Buda infrastruktúráját javítja. A Bocskai úthoz kapcsolódóan december 7-re készül el a 4-es villamos átépített végállomása.

A környezetvédők az engedély ellenére fenntartásaikat hangoztatják. Szakmailag megalapozatlanok a 4-es metróvonal jelenlegi tervei - jelentette ki a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület képviselője a főpolgármester bejelentésére reagálva. Az elavult koncepció alapján készült tervek nem egy felszíni hálózattal együtt élő, hanem azt helyettesíteni akaró metróvonalat írnak le - mondta az MTI-nek tegnap Bodrog Zoltán, az egyesület elnökségi tagja. A 4-es metró tervei semmilyen, az egész tömegközlekedési hálózatban gondolkodó koncepcióba nem illenek bele, így ebben a formában történő megvalósulásuk Budapest és az agglomeráció számára nem kívánatos - jelentette ki.

A jogerős környezetvédelmi engedély honlapunk Engedélyek, beadványok menüpontjában letölthető formátumban megtalálható.