BEFEJEZŐDÖTT AZ M4-ES METRÓ ELSŐ ÁLLOMÁSÁNAK ÉPÍTÉSE
A szerkezetépítési munkák befejezése óta számos olyan feladat várt a kivitelezőkre, amitől a földalatti betonlétesítmény valódi metróállomássá vált - kiszolgálva valamennyi közlekedési, üzemeltetési és biztonsági funkciót. Elkészültek a belsőépítészeti munkák, a falfelületek, a világító és díszmegvilágítást biztosító berendezések, a füstmentes lépcsőházak, valamint beépítette a belső beépítő vállalkozó a mozgólépcsőket, a lifteket, az állomásbútorokat, a padlóburkolatokat, az állomási vízködoltó, vízellátó és főszellőző berendezéseket, és az utastájékoztató rendszer tartóelemeit. A rendszerépítő kivitelező beüzemelte az állomási felügyeleti rendszert, az adatátviteli rendszert, az állomási diszpécser berendezéseket, valamennyi az áramellátási és hírközlési berendezést, illetve az elmúlt hetekben sikeresen zajlott le a megálló rendszerintegrációs tesztje is, azaz az épületgépészeti, tűzoltó, áramellátási és vontatási rendszerek teljes összehangolása.
Az utolsó, M4-es vonalra szánt ALSTOM jármű is megérkezett Budapestre, és októberben megkezdődhet az ún. sötétüzemi próba, azaz a teljes vonal és rendszer tesztelése az új szerelvényekkel utasok nélkül annak érdekében, hogy a teljes vonal és a rendszer minden eleme megfelelően és biztonságosan üzemeljen. Ahogy arról korábban már tájékoztatást adtunk, a belső beépítési és a rendszerépítési munkák előrehaladása júliusban lehetővé tette, hogy az új szerelvények végigfussanak teljes vonalon Kelenföld vasútállomástól a Keleti pályaudvarig, azóta a járművek tesztelése a teljes vonalon zajlik. Ez az egyik legfontosabb feltétele volt annak, hogy a 2014 tavaszára tervezett műszaki átadás, azaz az utasforgalmi próbaüzem kezdete tartható legyen.
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság
Fotók: Svéd Olivér