Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

BEFEJEZŐDÖTT A VÁGÁNYÉPÍTÉS A 4-ES METRÓ ALAGÚTJAIBAN


2012. december 12.

Elkészült a pálya a 4-es metró teljes vonalán, a kivitelező befejezte a vágányépítési munkákat a teljes – Kelenföldi pályaudvar és Keleti pályaudvar közötti – vonalszakaszon. Január végéig a Baross téri kihúzó-fordító műtárgyban dolgozik a vállalkozó, ott is döntően harmadik sínt és kábeltartókat fog már csak szerelni.

A 4-es metróvonal alagúti és felszíni (járműtelepi) vágányainak építési munkáira 2008 október végén kötött szerződést a BKV Zrt. a Tóth T.D. Kft.-vel 13,5 milliárd forintos szerződéses keretösszeggel. A vágányépítési munkák a földmunkákat, illetve a szükséges közművek kiépítését követően 2010 elején kezdődtek el a vonal kelenföldi járműtelepén, majd 2011 márciusában folytatódtak a vonali alagutakban.

A pályaépítés során a kivitelező összesen hozzávetőleg 33 ezer m3 feltöltő és pályabetont épített be az alagutakba. A járműtelepen 5,1 kilométer, az alagutakban összesen 15,2 kilométer vágány épült 47 darab kitérővel. A menekülő járdák és a kábeltartó tálcák mellett 19 kilométeren harmadik sínt is lefektetett a vállalkozó.

A vágányépítési munkák befejezésével megint közelebb került a projekt ahhoz, hogy a 2014 első felére tervezett utasforgalmi próbaüzem időpontja tartható legyen. Jelenleg a belső beépítési és a rendszerépítési munkák, illetve a már Budapestre érkezett prototípus metrószerelvény tartampróbája van hátra. A teljes projekt műszaki készültsége ma már közel 77%-os.

Budapest, 2012. december 12.

Fővárosi Önkormányzat
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság