ÁTADTÁK A FŐVÁM TÉRI ALULJÁRÓT ÉS VILLAMOSMEGÁLLÓT, SZOMBAT HAJNALTÓL ÚJRA TELJES VONALON KÖZLEKEDHET A 2-ES VILLAMOS
A zöld fal mögött épül az új metróhoz vezető mozgólépcső
A metróépítéshez kapcsolódó felszíni beruházások a teljes projekt mintegy 15%-át teszik ki. Ezeknek is az egyik legfontosabb eleme a teljes Kiskörút rekonstrukciója, amely két nagy szerződés keretében valósul meg, összesen bruttó 12 milliárd forintból. A szerződésekbe tartozik többek között a 47-49-es villamos vonalának felújítása, a Kiskörút és a környező utcák, járdaszigetek rendbetétele, a közműkiváltások megvalósítása, a terek, parkok rendezése, és a nem utolsó sorban a 2-es villamos egy jelentős vonalszakaszának átépítése, valamint a Fővám téri gyalogos aluljáró megépítése is.
Ezek közül a hét elején újra birtokba vehették az autósok és kerékpárosok teljes hosszban a Vámház, illetve a Múzeum körutat, a Kálvin téri munkaterület szűkítésével pedig megnyílt egy újabb sáv a téren - biztosítva a forgalmat a Szabadság híd felől az Astoria felé. Az állomásépítés miatt a Fővám tér vonzáskörzetében jelenleg is több utca le van zárva. A teljes munkaterületet csak az építkezés végén tudják majd visszaadni a szakemberek, de a kapcsolódó felszíni beruházások keretében mára befejeződött a 2-es villamos egy fontos vonalszakaszának az átépítése, illetve elkészült a Fővám téri gyalogos aluljáró is.
Szombat hajnaltól újra teljes vonalon közlekedhet a rakparti 2-es villamos, melynek 6 kilométeres pályája a BKV vágány felújítási munkáival együtt több mint 440 méter hosszban újult most meg, közel 700 millió forintból. A villamos Budapest talán legnépszerűbb kötöttpályás közlekedési eszköze, hiszen végig megy a gyönyörű látképet nyújtó Duna-parton és a város számos nevezetességét érinti, így a Parlamentet, a Magyar Tudományos Akadémiát, a Vigadót és a Duna-korzót. A metróberuházás előrehaladásának köszönhetően a vonal most megint teljes hosszban használható átszállás és pótlóbuszok nélkül.
A forgalom újraindulásával párhuzamosan mától azt az új Fővám téri gyalogos aluljárót is használhatják a fővárosiak, melynek kivitelezési munkálatai 2008 márciusában kezdődhettek el. A több mint 1000, kiszolgáló helyiségeivel 1200 m2 alapterületű, 1,7 milliárd forintból megvalósuló építmény biztosítja a gyalogos összeköttetést a felszíni utcák, az egyetem épülete, a forgalmas 2-es villamos peronja és a 4-es metró majdani kijárata között. A villamos a nyugati, a metró a déli oldalon csatlakozik majd az aluljáró teréhez. Összesen 4 lépcső, 2 mozgólépcső és 2 lift fogja a budapestiek - utóbbi esetben különösen az idősek, mozgáskorlátozottak - kényelmét szolgálni.