A TALAJVÍZSZIVÁRGÁS TERMÉSZETES KÍSÉRŐJELENSÉG
A néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.
Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében törhet be a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.
A felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz „elzárása” - azaz a további hatások csökkentése - érdekében a DBR még tavaly októberben utasította a mérnökön keresztül a Szent Gellért téri állomást kivitelező BAMCO Kkt.-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére még a pajzsok áthúzása előtt. Itt tehát még zajlik a három rétegű falazat utolsó, belső héjának az építése - a felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott, konszolidálódott.
A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig fog tartani.