A kormány és a városvezetés egységesen támogatja a 4-es metró épÃtését
Jelenleg is folynak az egyeztetések a fÅ‘város szakértÅ‘i, a kormány képviselÅ‘i és Brüsszel illetékesei között, hogy mekkora összeggel és milyen formában támogatja az EU kohéziós alapja a 4-es metrót. Az Európai Unió a 4-es metrót a közösségi közlekedés fenntarthatósága, a kötött pályás közlekedés szolgáltatási szÃnvonalának javÃtása és a légszennyezettség csökkentése szempontjából szükséges beruházásnak tartja.
Jelenleg is folynak az egyeztetések a fÅ‘város szakértÅ‘i, a kormány képviselÅ‘i és Brüsszel illetékesei között, hogy mekkora összeggel és milyen formában támogatja az EU kohéziós alapja a 4-es metrót. Az Európai Unió a 4-es metrót a közösségi közlekedés fenntarthatósága, a kötött pályás közlekedés szolgáltatási szÃnvonalának javÃtása és a légszennyezettség csökkentése szempontjából szükséges beruházásnak tartja.
A kormány, a fÅ‘város vezetése és a koalÃciós pártok egységesen kiállnak a 4-es metró megvalósÃtása mellett, hiszen az új metróvonal alapjaiban változtatja meg Budapest életét. A beruházás nyomán megújul az állomások környezete: csökken a forgalom, tisztább lesz a levegÅ‘. A felszÃn alatt pedig gyorsabb, csendesebb és biztonságosabb lesz a közlekedés. Becker László metróbiztos jelentése nyomán már készül az elÅ‘terjesztés, amelyet még tavasszal megtárgyalhat a FÅ‘városi Közgyűlés.
Az Európai Unióval folytatott tárgyalások nem érintik a jelenleg is zajló épÃtési munkálatokat. A támogatási szerzÅ‘dések megkötése hónapokat vehet igénybe, ám addig a 4-es metró beruházás a Kormány és a FÅ‘város által elfogadott, törvényben rögzÃtett feltételek alapján folytatódik.