Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

4-es metró bemutatja: a nagy áttörés!


2007. szeptember 13.

A Déli (Boros névre) keresztelt alagútépítő pajzs 2007. szeptember 13-ára elérte a Tétényi úti állomást. Így az Éva névre keresztelt alagúton keresztül már a föld alatt is megközelíthető Tétényi út, az Etele térről.

Mint ismert, a Tétényi úti állomás egyik szellőző aknájában földomlás történt, ezért a múlt heti időponthoz képest egy héttel később érkezhetett meg a pajzs az állomásra. A beomlott aknát betonnal töltötték fel, biztosítva a biztonságos pajzsbetörés körülményeit.

Az első két budai állomást összekötő alagútszakasz hossza 733,5 méter. Az Etele téren a hat méter átmérőjű pajzs tizennégy méterrel a felszín alatt tört be a Tétényi úti állomásdobozba.

Az egy méter vastag betonfal áttörése gyerekjáték a több mint 800 lóerős, 115 méter hosszú gépóriásnak. A Kelenföldi pályaudvart és Tétényi úti állomásokat összekötő alagútszakasz 489 alagútgyűrűből áll. Ez azt jelenti, hogy 2.934 darab, egyenként több mint 3,5 tonna súlyú tübbinget építettek be az alagútba, amelynek megépítéséhez 21.000 köbméter föld kitermelésére volt szükség. Ennyi föld majdnem három méter magasan borítana be egy focipályát. Az alagútépítő gépen naponta átlagosan huszonhárman dolgoztak. A földet kijelölt, engedélyezett lerakóhelyekre szállította el az alagútépítésért felelős BAMCO Kkt.
Az alagútszakasz építése közben, az első 300 méter próbaüzemét leszámítva (amikor a gépek finom beállítását, összehangolását végezték) semmilyen rendkívüli esemény nem történt. Jelenleg az alagútépítés a tervnek megfelelő stádiumban van.

A jövőben ideális talajviszonyok között napi 15-20 méter új alagút is épülhet majd, azonban bármikor adódhatnak olyan váratlan események, amelyek adott esetben lassíthatják a munkát.

Az alagútépítő pajzs a tervek szerint két hétig marad majd a Tétnyi úti állomásban. Ez idő alatt elvégzik a szükséges karbantartást, és átvontatják a gépláncot az állomáson, hogy a folytathassa útját a Bocskai úti megálló felé. A Zsuzsa alagutat építő második, Északi (Bochkor) pajzs várhatóan szeptember végén tör majd be az állomásra.

Az állomás különlegessége, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak egészen a peronszintig juthatnak, természetes fényt biztosítva az állomáson. Az állomást úgy alakítottak ki, hogy az aluljáróhoz könnyen csatlakozhasson az Etele út és Tétényi út sarkára tervezett új üzletközpont. Amint a pajzsok elhagyják a betondobozt, megindul az állomásszerkezet építésének befejezése, majd végül annak belső beépítése.