Keresés    Magyar  Magyar

Vissza

Ossza meg ezt az oldalt:
Facebook Delicious Digg Google Stumble upon

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

2008-tól nyit az új vonal


2003. május 30.

Több mint harminc év várakozás után 2003. május 14-én tett pontot a 4-es metró ügyére a Medgyessy-kormány: a beruházás áfa nélkül 195 milliárd forintba kerül, amit 70-30 százalékban áll a kormány és a főváros.

A kormány által elfogadott metrótörvény-tervezet az Etele tér és Baross tér közötti szakasz megépítésére és finanszírozására vonatkozik. A parlament várhatóan még a nyári szünet előtt szavazhat a törvényjavaslatról.

Demszky Gábor főpolgármester a kormánydöntés után elmondta, az első szakasz munkálatai várhatóan 2008-ra fejeződnek be; a főváros reményei szerint a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz finanszírozásáról még a jövő év végén, legkésőbb 2005 elején megszületik a határozat. A főpolgármester említést tett arról is, hogy a metrótörvény keretében olyan jogszabály-módosításokra is sor kerül, amelyek megteremtik a biztonságát a magyar állammal vagy az önkormányzatokkal kötött szerződéseknek.

A főpolgármester kijelentette: személyesen is közbenjárt, hogy Európa bankja, az EIB ilyen feltételek mellett is nagyon kedvező konstrukcióban hitelezze meg a metróberuházás jelentős részét. Mint kifejetette, a teljes, tavalyi áron és ÁFA nélkül 198,5 milliárd forintos metróépítési és előkészítési költség kifizetésében és ütemezésében az Európai Unió Bankja rendkívül kedvező feltételekkel a beruházás költségének 75 százalékát meghitelezi. - Az állam most erre a hitelre garanciát vállalt. További uniós forrásokat is várunk a metróépítéshez. A beruházó és a vonal későbbi tulajdonosa természetszerűleg a BKV lesz - fogalmazott Demszky Gábor.

Forrás: Budapest Online