Keresés    Magyar  Magyar

Közúti közlekedés hatásai

 

A forgalmi vizsgálat elkészítése alapján közlekedési szempontból az alábbiak szerint értékelhető a 4-es metró építése.

A metróépítés hatására a reggeli csúcsórai forgalomban ~8.000 személygépkocsi utazással kevesebb jelenik meg. Ez a teljes napi forgalomban mintegy 90.000 - 100.000 személygépkocsi utazással kevesebbet jelen a fővárosban.

Az új metróvonal üzembe helyezésével a vizsgált térségben a forgalmi körülmények nagymértékben javulnak. A vizsgált szakaszok nagy részén a közúti forgalom csökkenése prognosztizálható.

Jelentős közúti forgalom csökkenés az alábbi útvonalakon várható:

  • illányi út (~200 E/ó)
  • Bartók Béla út belső szakasza (~250 E/ó)
  • Egérút (~240 E/ó)
  • Tétényi út (~350 E/ó)
  • Etele út (~ 180 E/ó)
  • Hengermalom út (~260 E/ó)
  • Szerémi út (~250 E/ó)
  • Lágymányosi híd (~150 E/ó)
  • Petőfi híd (~130 E/ó)
  • Szabadság-híd (~250 E/ó)
  • Erzsébet-híd (~200 E/ó)
  • Kossuth Lajos utca - Rákóczi út (~300 E/ó)

 

A metróvonal megépítése tehát csökkenti a Világörökség részét képező Duna menti terület felszíni közlekedési túlterheltségét, és segítséget nyújt az értékes környezet környezeti állapotának javításához ezen a rendkívül érzékeny területen.
A közúti forgalom csak azokon a szakaszokon növekszik, ahol új tömegközlekedési viszonylatok jelennek meg. Jelentősebb növekedésre az alábbi útvonalakon lehet számítani:

  • Fehérvári út (~100 E/ó)
  • Bartók Béla út külső szakasza (~120 E/ó)
  • Bogdánfy út (~120 E/ó)

 

A közúti forgalom növekedését okozza a Kelenföldi pályaudvar Őrmezői oldalán létesítendő P R parkoló, a parkolóhoz vezető, jelenleg igen kis forgalmú útszakaszokon. A P R használatából eredő többlet forgalmakat, és ezek káros környezeti hatásait azonban a hálózat további részein jelentkező közúti forgalomcsökkenések, és az ezekből adódó környezeti terhelés csökkenések ellensúlyozzák.